Китай наложи временни антидъмпингови мерки върху вноса на бренди от Европейския съюз във вторник, засягайки марки от Hennessy до Remy Martin, след като блокът от 27 държави гласува за мита върху произведените в Китай електрически превозни средства (EVs), пише Ройтерс.
Разследване установи предварително, че дъмпингът на бренди от ЕС заплашва собствения сектор на бренди в Китай със "значителни щети", каза китайското министерство на търговията.
Намеквайки за потенциално предстоящи, китайското министерство каза, че неговото антидъмпингово и антисубсидийно разследване на продуктите от свинско месо в ЕС продължава и ще вземе "обективни и справедливи" решения в края на разследването.
Министерството добави, че обмисля повишаване на митата върху вноса на превозни средства с големи двигатели. По-високите данъци биха засегнали най-тежко производителите в Германия, като германският износ на превозни средства с двигатели от 2,5 литра или по-големи за Китай достигна 1,2 милиарда долара миналата година.
Считано от 11 октомври вносителите на ракия, с произход от ЕС, ще трябва да внасят гаранционни депозити в размер най-вече от 34,8% до 39,0% от стойността на вноса, съобщиха от министерството. Франция беше смятана за мишена на разследването на бренди от Пекин поради подкрепата си за митата върху произведените в Китай електромобили. Освен това представлява 99% от вноса на ракия в Китай през миналата година, като френските доставки на бренди достигат 1,7 милиарда долара.
Депозитите ще оскъпят предварително вноса на ракия от ЕС. Не беше ясно веднага как и кога вносителите ще могат да си върнат депозитите. Китайското министерство на търговията не даде подробности.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.