Националната авиокомпания на Кения разработва иновативен начин за производство на гориво. Целта е както да се намали пазарната му цена, така и да се ограничи замърсяването, причинено от пластмасата. Колко устойчив обаче е този нов метод, отговорите търси Voice of America.
Неконтролираното изхвърляне на пластмаси в африканската стана е основен фактор за увеличаващото се замърсяване на околната среда. Затова по-голямата част от пластмасата, достигнала до сметищата, успява да се превърне в гориво, цирита Нова тв. Така изхвърлените пластмасови отпадъци се раздробяват и се поставят в специален бункер. Под въздействието на топлина те се преработват до масло, което след това се рафинира до дизелово гориво за наземни превозни средства.
Главният оперативен директор на Кения казва, че ежедневно се произвеждат поне 1000 литра гориво.
Според учените дизеловото гориво, произведено от пластмасови отпадъци, е по-неефективно от обикновеното. То отделя повече вредни емисии и е по-лесно запалимо.
В същото време доставките и цените на петрола остават все така нестабилни, а Кения е страна, която почти не произвежда суров петрол. Затова експертите смятат, че създаването на алтернативни горива е от решаващо значение.
Замърсяването с пластмаса продължава да бъде сериозен проблем в Кения, дори след като страната пое ангажимент да стимулира рециклирането. 92% от пластмасовите отпадъци не се изхвърлят, събират или рециклират по правилния начин.
Заводът за производство на дизелово гориво е проектиран от кенийски инженери и е първият по рода си в страната.
Представители на авиокомпанията заявяват, че местното производство на този тип гориво намалява разходите и замърсяването с пластмасови отпадъци, посочват от Voice of America.