Френски източници разкриха, че единственият самолетоносач в страната, способен да поеме авиационни активи с фиксирани крила, Charles de Gaulle, трябва да излети от Тулон за четиримесечно разполагане в Тихия океан. Военният кораб трябва първо да бъде разгърнат в Източното Средиземноморие, където се спекулира, че е предназначен да осигури подкрепа за продължаващите западни усилия за укрепване на позицията на Израел в неговия продължаващ конфликт в Ливан, пише MWM. Като бивша френска колония, Ливан остава ключова зона на интерес за Париж в Близкия изток, като френските цели са тясно съгласувани с тези на Израел по отношение на необходимостта от подкопаване и евентуално елиминиране на ливанската паравоенна група Хизбула. Хизбула поддържа тесни връзки с противниците на Западния блок, включително Иран, Северна Корея и Русия, и се доказа като много ефективна бойна сила, която се противопостави на целите на Западния блок и Израел на множество фронтове в Близкия изток. Charles De Gaulle и неговата ударна група биха могли да осигурят разузнаване и друга подкрепа, като същевременно организират демонстрации на сила близо до позицията на Хизбула. Ударната група ще се състои от няколко фрегати, танкер за попълване и една от трите атомни щурмови подводници на страната от клас Suffren. След разгръщане в Източното Средиземноморие, ударната група се очаква да отплава към Южнокитайско море, където държавите от Западния блок през последните години приоритизираха укрепването на присъствието си, за да се изправят пред предизвикателствата на Китай пред тяхното предишно безспорно господство над региона.
Франция е една от само трите държави, разполагащи със самолетоносачи с катапултни системи за изстрелване, които позволяват на изтребителите да излитат със значително по-големи полезни товари гориво и боеприпаси. Неговият самолетоносач е и единственият в Европа, способен да поеме конвенционални самолетоносачи, като британски, италиански и испански самолетоносачи са били построени за изтребители със специализирани възможности за вертикално кацане, които оказват значително влияние върху цялостната производителност. Независимо от това Charles De Gaulle страда от сериозни ограничения, като водоизместимостта на кораба от 42 000 тона го поставя само наполовина по-малък от китайския суперносач Fujian, който използва по-модерни електромагнитни катапултни системи, и по-малко от половината от размера на американския Nimitz Class и Gerald Ford Клас суперносители. Въздушното крило на военния кораб също се счита за все по-остаряло и за разлика от Китай, Съединените щати, Великобритания, Италия и Япония, Франция не е положила усилия да закупи модерни изтребители от пето поколение за своя флот. Френският изтребител Rafale от четвърто поколение страда от сериозни ограничения, включително малък размер на радара, сравнително малък обсег и най-слабите двигатели, произвеждани в момента за всички изтребители в света. Самолетът се смята за по-нисък не само от новите изтребители от пето поколение, но и от по-големите изтребители от четвърто поколение на Китай и Съединените щати J - 15B и F-18E/F Block 3. Както китайските, така и американските превозвачи разполагат със специални планове за електронна война в подкрепа на своите изтребители, а именно J-15D и E/A-18G, докато военновъздушното крило на Франция не разполага с такива самолети.
Въпреки малкия си размер, Charles De Gaulle беше много проблематичен кораб, особено в ранните си години в експлоатация. Скоро след построяването радиационната защита на кораба се оказа неадекватна, което накара инспекторите да открият опасни нива на радиация на борда, което изискваше скъпоструваща модернизация, за да се изпълнят минималните стандарти за безопасност. Системите за задвижване на превозвача също се оказаха със сериозни дефекти и причиниха интензивни вибрации на борда, което в един случай причини витлата на кораба да се счупят в морето. Причината за това са лоши производствени техники, които са оставили въздушни джобове в металните сплави. Чертежите за витлата на De Gaulle също бяха изгубени при пожар, което доведе до замяната им с по-ниски, което наложи намаляване на максималната скорост на кораба с 11 процента. Недостатъци във френския превозвач продължиха да се появяват в годините след пускането му в експлоатация, включително електронен отказ през 2010 г. само ден след разгръщането му, което принуди кораба да се върне на дока за ремонт. Способността на военния кораб да повлияе значително на баланса на силите в Тихоокеанския театър се счита за силно ограничена, като фрегатите в неговата ударна група също носят само части от огневата мощ на по-модерните разрушители, разположени от Китай, Съединените щати, Япония и Южна Корея. Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.