Командващият Индо-тихоокеанското командване на Съединените щати адмирал Самуел Папаро съобщи, че Военновъздушните сили на Корейската народна армия ще получат руски изтребители МиГ-29 и Су-27 от четвърто поколение, което ще позволи на страната бързо да увеличи броя си от модерни ескадрили в експлоатация. Адмиралът добави, че двете страни са постигнали споразумение за прехвърлянето на тези „страшни“ самолети наскоро, добавяйки, че това решение е взето, след като Пхенян е предложил да предостави персонал за подкрепа на руските военни усилия в Украйна без подкана от Москва. Освен това Папаро отбеляза, че за разлика от твърденията на украински официални лица, включително президента Володимир Зеленски, севернокорейците не са участвали в бойни действия на фронтовата линия, пише MWM. Това беше в съответствие с предишните оценки, че севернокорейските сили вероятно ще разполагат с нови артилерийски, противотанкови и балистични ракетни системи, но е малко вероятно да бъдат разположени в масови пехотни формирования. По този начин изявлението на Папаро контрастира с изображенията, широко разпространени от западни източници на „човешки вълни“ на севернокорейци, които се използват като пушечно месо, което е преобладаващият разказ, предаван в западните репортажи.
Изданието пише още, че в момента Северна Корея разполага с приблизително 40-60 изтребителя МиГ-29 от четвърто поколение, като по-голямата част от тях са сглобени в страната по лиценз през 90-те и 2000-те години. Освен приблизително шестдесет изтребителя МиГ-23ML , които са сред най-мощните бойни самолети, разработени през третото поколение, останалата част от флота се състои от относително остарели изтребители от второ и първо поколение. Въпреки това, страната е модернизирала много от своите по-стари класове изтребители в страната, включително интегриране на стъклени пилотски кабини и модерни системи за електронна война и разработване на сложни местни ракети въздух-въздух . Въпреки това се смята, че възрастта на флота е довела много самолети до края на експлоатационния им живот, което би направило разполагането на нови изтребители високо ценено. Отбранителният сектор на Северна Корея е сред най-разнообразните и самодостатъчни в света, като изтребителната авиация отдавна се откроява като една от малкото области, в които въоръжените сили на страната разчитат в голяма степен на чуждестранни придобивания. По-специално, Русия разполага със значителни резерви от нови или почти не използвани МиГ-29, включително много несглобени , които потенциално биха могли да бъдат построени в самата Северна Корея. Те биха могли да попълнят десет или повече изтребителни ескадрили, които да заменят остарелите самолети на страната МиГ-17, МиГ-19 и МиГ-21.
Су-27 и МиГ-29 са разработени като част от допълваща се комбинация от високи и ниски нива, като всеки от тях се гордее с различни предимства пред своите американски колеги F-15 и F-16 през 80-те години. Въпреки това постсъветският упадък в сектора на бойната авиация на Русия забави скоростта на модернизация и на двата класа изтребители, което означава, че най-модерните варианти на F-15 и F-16 днес имат много по-добра позиция срещу най-новите МиГ-29 и Су -27s, отколкото беше случаят с вариантите от ерата на Студената война. Степента, до която МиГ-29 и Су-27 ще допринесат за способностите на Северна Корея за водене на въздушна война, зависи до голяма степен от това колко широко са били модернизирани и с какви класове ракети са били оборудвани. Модерните МиГ-29М и МиГ-29СМТ, например, разполагат с усъвършенствани РЛС с фазирана решетка и на по-висока цена се предлагат за износ с напреднали класове радари AESA като Жук-А/АЕ . Те могат също така да разположат високо сложната ракета въздух-въздух R-77M , която има значителни предимства пред AIM-120C/D, разположена от САЩ и техните съюзници.
Въпреки това съществува значителна вероятност доставените МиГ-29 и Су-27 да не бъдат модернизирани до най-новите стандарти и че след като получи тези първоначални партиди от по-малко модерни изтребители от четвърто поколение сравнително евтино, Северна Корея ще се опита да закупи по-модерни и по-нови изтребители като Су-57. Страната се счита за водещ потенциален клиент за новия изтребител от пето поколение, тъй като Русия бързо разширява мащаба на производството си. Огромният брой сравнително остарели изтребители и бомбардировачи в Северна Корея, с над 500 самолета от епохата на Виетнамската война и по-стари в експлоатация, предоставя на нейните военновъздушни сили значително пространство за поемане на голям брой руски изтребители. Съобщава се, че сделката, постигната за МиГ-29 и Су-27, може да представлява само първия етап от нови придобивания, като постепенното усвояване на изтребители от четвърто поколение проправя пътя към по-късни придобивания от пето поколение. Въпреки значителните ползи за Северна Корея от новите придобивания, по-високите оперативни разходи на по-новите самолети, и по-специално на много големия Су-27 с голям обсег, означава, че замяната на по-старите изтребители с по-нови вероятно ще наложи значително свиване на изтребителите в страната флота, освен ако наличното финансиране за поддръжка не се увеличи значително.
Дълго време се спекулираше с покупките на Северна Корея на нови изтребители от Русия и в края на октомври южнокорейски правителствени източници съобщиха, че пилотите на бойната авиация на Севера са били изпратени във Владивосток в руския Далечен изток. Това подхрани спекулациите, че те са започнали обучение за работа с нови класове руски изтребители. Тъй като Пхенян остава под оръжейно ембарго на ООН, възможните вратички, които Москва може да се опита да използва, за да улесни износа на изтребители, бяха проучени подробно от водещ експерт по сигурността на Северна Корея през януари.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.