Европейската комисия (ЕК) не обмисля промяна на политиките на Европа за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, въпреки настояването на най-голямата политическа група в ЕС за отслабване на законите, каза ръководителят на политиката за климата на блока пред Ройтерс.
Дясноцентристката Европейска народна партия – най-голямата законодателна група в Европейския парламент – стартира кампания тази седмица за отслабване на правилата за климата, като добави към Брюксел натиск от автомобилни производители и национални правителства спешно да помогнат на болния автомобилен сектор в Европа.
Запитан дали сега обмисля промяна на правилата за емисиите на CO2 в автомобилите, еврокомисарят по въпросите на климата Вопке Хоекстра отговори, че не е така.
Хоекстра, подобно на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, е част от политическата група на ЕНП. Автомобилният сектор в Европа е в смут, с хиляди работни места на линия, докато се бори със слабо търсене, китайска конкуренция и по-ниски от очакваните продажби на електрически превозни средства.
Брюксел каза, че правилата за климата са необходими за постигане на правно обвързващите цели на Европа за емисиите и те осигуряват предвидима инвестиционна среда за европейските компании.
Основното искане на ЕНП е производителите на автомобили да бъдат облекчени от ограниченията за CO2 за 2025 г., които се очаква много да пропуснат.
Европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA заяви, че индустрията потенциално е изправена пред 15 милиарда евро (15,8 милиарда долара) глоби за неизпълнение на целите за 2025 г., което според нея би отклонило пари от инвестиции.
ЕНП предлага да се използва средна стойност за три години, за да се отчете съответствието на автомобилните производители с лимитите за CO2 за следващата година – което им позволява да пропуснат целите за следващата година и да избегнат глоби, ако наваксат през 2026 и 2027 г.