На дневен ред седи идея за трансатлантически тунел на стойност 20 трилиона долара, който теоретично би свързал Лондон и Ню Йорк само за час благодарение на вакуумна тръбна технология. Да не забравяме обаче, че това са 3000 мили копаене – по изчисления на Newsweek, строежът би отнел почти хилядолетие, ако се работи със скоростта на Евротунела между Франция и Великобритания.
Докато този проект все още си остава фантазия, в реалността Норвегия стартира амбициозния си проект "Рогфаст" – най-дългия и най-дълбок подводен автомобилен тунел в света. В Северна Европа пък напредва строителството на тунела "Фемарнбелт" между Дания и Германия, който ще комбинира пътна и железопътна инфраструктура и се очаква да отвори врати през 2029 година.
Южна Европа също не стои настрана – според Greek Reporter проектът за нов мост между Гърция и Турция е по-близо до осъществяване от всякога.
На западния край на Европа Великобритания продължава работата по HS2 (High Speed 2) – една от най-скъпите железопътни линии в света с цена от 416 милиона долара на миля. Въпреки впечатляващата си стойност, мнозина смятат проекта за безсмислен.
И това не е първият път, когато британските инженери мечтаят на едро. Преди няколко години се заговори за изграждането на мост между Великобритания и Ирландия – само 12 мили дълъг, но водите по трасето са толкова дълбоки, че биха могли да „погълнат“ Айфеловата кула. Като добавим и проблемите с радиоактивни отпадъци и невзривени боеприпаси, проектът съвсем логично беше изоставен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.