Почти всеки четвърти шофьор, тестван за алкохол в Париж, кара пиян, а 37% са под въздействието на наркотици, според данни на полицията в града.
Проучванията, докладвани в разследване на Le Parisien, показава, че полицията извършва много по-малко тестове с дрегери и такива за наркотици в столицата, отколкото в останалата част на страната, но въпреки това е установява, че шофьорите в Париж са далеч по-нетрезви, от тези във френската провинция.
Близо 6000 шофьори са били над границата от 0,5 грама алкохол на литър кръв при 25 000 теста в Париж през 2023 г., а 6000 са били положителни при почти 17 000 теста за наркотици. Парижките сили, които се командват от префекта на полицията в града, обясниха високата цифра като следствие от „по-целенасоченото“ тестване от по-широките случайни проверки, извършвани от силите в провинциите.
Според различен анализ на националната агенция за пътна безопасност, La Sécurité Routière, 15,2% от шофьорите в Париж са били в нетрезво състояние, в сравнение с 3,1% в страната.
Активисти обвиняват полицията, че не прави достатъчно тестове, за да възпре хората да седнат на волана след като са пили през нощта.
„Има усещане за пълна безнаказаност", казват те.
Франсоа Луис, ръководител на In My Paris Street, асоциация на жителите, казва: „Полицията е изоставила задълженията си за пътна безопасност. Виждаме, че полицейските патрули даже не реагират, дори и когато има нарушение точно пред тях“.
Реми Жосеом, адвокат, специализиран в пътното право, твърди, че полицията се концентрира върху превишената скорост и преминаването на червен светофар, като извършва тестове за алкохол и наркотици само след инциденти. „В столицата вече няма страх от полицията“, допълва той.
Полицейски синдикат отрече, че полицията е изоставила систематичните проверки на шофьорите, които се извършват в останалата част на страната, но призна, че „с намаляването на нивата на персонал ние поставяме приоритет на грабежите и нападенията“.
Друг фактор е липсата на нощен транспорт за големия брой хора, които идват в сравнително малката столица за нощен живот от много по-населените предградия. „Такситата са твърде скъпи или таксиметровите шофьори не искат да ходят там. Няма много алтернативи“, казва Нейтън Гибере, адвокат по автомобилния транспорт пред Le Parisien.
Валери Пекрес, президент на регионалния съвет на Париж, ще разшири обхвата на нощните автобусни и трамвайни услуги, за да облекчи проблема. Много хора също пътуват с велосипедите на самообслужване в града, но и те са били под въздействието на алкохол, въпреки че законът е същият като за водачите на моторни превозни средства, казват от полицията.
В двустепенната система на Франция кръвни нива от 0,5 до 0,8 g/l се третират като незначителни нарушения с фиксирани наказателни глоби от 135 евро, докато над 0,8 g/l са сериозни нарушения, наказуеми с глоба от 4500 евро и вероятно отнемане на шофьорска книжка.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.