Експерти заявиха днес, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че самолетът може да е паднал заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс.
Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет "Боинг 737-800" на летището в Муан и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори, отбелязва агенцията.
Видеозапис, излъчен по местните медии, показва как самолетът се плъзга по пистата без колесник и малко по-късно самолетът се удря в стена и избухва пожар.
"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас.
Южнокорейските власти заявиха, че разследват причините за катастрофата, включително евентуален сблъсък с птици. Компанията, собственик на самолета, отрече да е имало технически причини, които да са довели до трагедията. При катастрофата загинаха почти всички 181 души на борда. Две стюардеси оцеляха.
„Изглежда, че е имало сблъсък с птица и един от двигателите, десният двигател е бил засегнат. Това би причинило голямо налягане в пилотската кабина“, обяснява Томас. Той казва, че „с всички проверки и кръстосани проверки, които се извършват във връзка с този отказ на двигателя, може да се окаже, че пилотите просто са забравили да свалят колесника“.
"Пилотите виждат предупреждения близо до летище Муан по това време на годината за ята патици, които могат да бъдат много големи", допълва Томас. "Но ако колесникът не беше разгърнат, предупрежденията щяха да прозвучат в пилотската кабина, а ходовата част можеше да бъде разгърната ръчно, ако проблем попречи на колесника да се спусне."
„Не знаем дали ситуацията с двигателя е била такава, че са смятали, че нямат време да направят това“, продължава Томас. „Но те щяха да обявят извънредна ситуация и следователно противопожарните звена вече е трябвало да са отстрани на пистата и да са подготвени за кацане с вдигната екипировка. В такъв случай може да се постави и пяна върху пистата."
Томас казва, че Южна Корея и нейните авиокомпании се считат за „най-добрата практика в индустрията“ – както самолетът, така и авиокомпанията имат „отлични показатели за безопасност“.
Той добавя: "Много неща за тази трагедия нямат смисъл."
Вижте още във видеото на телевизия Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.