IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Южна Корея ще инспектира самолет Boeing B737-800 след катастрофата

Друг самолет на Jeju Air се върна на летището в понеделник заради колесник

Reuters

Reuters

Южна Корея планира да инспектира всички самолети B737-800 Boeing, експлоатирани от местни авиокомпании, след като пътнически самолет се разби при кацане в неделя, убивайки всички, освен двама от 181-те души на борда, в една от най-големите авиационни катастрофи в страната.

Изпълняващият длъжността президент Чой Санг-мок нареди спешни проверки за безопасност на оперативната система на авиокомпанията в страната, докато разследващите проверяват защо двумоторен Boeing 737-800, експлоатиран от Jeju Air, не е успял да разгърне колесника си, пързаляйки се по пистата, преди да се удари в стена и избухна в пламъци на международното летище Муан в южната част на страната.

В понеделник сутринта друг самолет B737-800, управляван от същата авиокомпания, се върна на вътрешното летище Gimpo поради предупредително съобщение за колесника му, каза Jeju Air на брифинг, съобщава Financial Times. По-късно беше установено, че колесникът работи добре, каза в изявление авиокомпанията. Акциите на Jeju Air паднаха до най-ниското си ниво в понеделник, падайки с цели 16 процента.

“Искаме първо да проведем специална проверка на безопасността на самолетите B737-800 Boeing в експлоатация“, каза служител на транспортното министерство на брифинг по телевизията в понеделник, отбелязвайки, че повече от 100 самолета B737-800 са в експлоатация в Южна Корея, предимно от бюджетни авиокомпании.

“Ще проверим техните оперативни съотношения и дали авиокомпаниите спазват правилата за безопасност, включително редовна поддръжка преди и след полети.“

737-800 е модел от "следващо поколение" на линията 737 на Boeing от еднопроходни самолети, който е разработен за въздушни пътувания на къси разстояния, откакто беше представен през 1990-те години. Постепенно се измества от по-модерния и икономичен 737 Max.

Въпреки че причината за катастрофата все още се разследва, инцидентът е поредното препятствие за американската авиационна група, която имаше трудна година поради производствените си проблеми и протоколите за безопасност, след като тапата на вратата откъсна 737 Max по време на полет през януари , след сривовете през 2018 и 2019 г.

Министерството каза, че данните за полета на самолета и записващите гласове в пилотската кабина са били възстановени с някои повреди отвън и проверява дали са останали непокътнати за пълен анализ.

Южна Корея ръководи разследването на причината за инцидента, но Националният съвет по безопасност на транспорта в САЩ ще изпрати разследващ екип в страната, за да окаже помощ, като Boeing и Федералната авиационна администрация също ще участват в разследването.

Жертвите са предимно южнокорейци, завръщащи се от почивка в Тайланд.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата