Южна Корея планира да инспектира всички самолети B737-800 Boeing, експлоатирани от местни авиокомпании, след като пътнически самолет се разби при кацане в неделя, убивайки всички, освен двама от 181-те души на борда, в една от най-големите авиационни катастрофи в страната.
Изпълняващият длъжността президент Чой Санг-мок нареди спешни проверки за безопасност на оперативната система на авиокомпанията в страната, докато разследващите проверяват защо двумоторен Boeing 737-800, експлоатиран от Jeju Air, не е успял да разгърне колесника си, пързаляйки се по пистата, преди да се удари в стена и избухна в пламъци на международното летище Муан в южната част на страната.
В понеделник сутринта друг самолет B737-800, управляван от същата авиокомпания, се върна на вътрешното летище Gimpo поради предупредително съобщение за колесника му, каза Jeju Air на брифинг, съобщава Financial Times. По-късно беше установено, че колесникът работи добре, каза в изявление авиокомпанията. Акциите на Jeju Air паднаха до най-ниското си ниво в понеделник, падайки с цели 16 процента.
“Искаме първо да проведем специална проверка на безопасността на самолетите B737-800 Boeing в експлоатация“, каза служител на транспортното министерство на брифинг по телевизията в понеделник, отбелязвайки, че повече от 100 самолета B737-800 са в експлоатация в Южна Корея, предимно от бюджетни авиокомпании.
“Ще проверим техните оперативни съотношения и дали авиокомпаниите спазват правилата за безопасност, включително редовна поддръжка преди и след полети.“
737-800 е модел от "следващо поколение" на линията 737 на Boeing от еднопроходни самолети, който е разработен за въздушни пътувания на къси разстояния, откакто беше представен през 1990-те години. Постепенно се измества от по-модерния и икономичен 737 Max.
Въпреки че причината за катастрофата все още се разследва, инцидентът е поредното препятствие за американската авиационна група, която имаше трудна година поради производствените си проблеми и протоколите за безопасност, след като тапата на вратата откъсна 737 Max по време на полет през януари , след сривовете през 2018 и 2019 г.
Министерството каза, че данните за полета на самолета и записващите гласове в пилотската кабина са били възстановени с някои повреди отвън и проверява дали са останали непокътнати за пълен анализ.
Южна Корея ръководи разследването на причината за инцидента, но Националният съвет по безопасност на транспорта в САЩ ще изпрати разследващ екип в страната, за да окаже помощ, като Boeing и Федералната авиационна администрация също ще участват в разследването.
Жертвите са предимно южнокорейци, завръщащи се от почивка в Тайланд.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.