Само ден след най-смъртоносната катастрофа на авиокомпания в Южна Корея полет на Чеджу Еър е бил принуден да се обърне, след като е имал проблеми с шасито, съобщава "Дейли мейл".
Самолетът Боинг 737-800, участвал в последния инцидент, е същият модел като самолета на Чеджу Еър, който се разби в неделя и уби 179 души, след като падна без включен колесник.
Семействата се сблъскаха с мъчително очакване на потвърждение, че техните близки са сред загиналите при вчерашната катастрофа, като според съобщенията служителите старателно сортират повече от 600 части от тела, опитвайки се да ги свържат.
Военни продължават внимателно да претърсват полето с тръстика до пистата в търсене на части от тялото.
Полетът, който возеше 181 души от Тайланд за Южна Корея, подаде сигнал за бедствие и се приземи, преди да се разбие в преграда и да избухне в пламъци.
Всички на борда на полет 2216 на Чеджу Еър загинаха, с изключение на две стюардеси, които са извадени от горящите останки. Най-малката жертва е тригодишно момче.
Тази сутрин друг полет на Чеджу Еър излетя от международното летище Gimpo в Сеул за остров Чеджу, но беше принуден да се обърне, след като малко след излитането беше открит проблем с шасито, съобщиха от южнокорейската авиокомпания.
„Малко след излитането в системата за наблюдение на самолета е открит сигнал, показващ проблем с шасито", заяви на пресконференция Сонг Кюн-хун, ръководител на службата за управленска поддръжка в авиокомпанията.
„В 6,57 ч. капитанът се свърза с наземния контрол и след като предприе допълнителни мерки, шасито отново заработи нормално.
„Въпреки това беше взето решение да се върнем на летището за щателна проверка на самолета".
Местните медии съобщиха, че 21 пътници са предпочели да не се качат на алтернативен полет до Чеджу, като са посочили опасения за безопасността и други причини.
След инцидента в неделя авиокомпанията е регистрирала рязко увеличение на броя на клиентите, които са отменили резервациите си за полети, като общо 68 000 билета са били анулирани, съобщава информационна агенция Йонхап.
Флотът от 41 самолета на Чеджу Еър включва 39 самолета „Боинг 737-800".
В понеделник Сеул съобщи, че ще извърши специална проверка на всички 101 самолета Boeing 737-800, които се експлоатират в страната, като към разследването на катастрофата ще се присъединят и американски следователи, вероятно и от производителя на самолетите „Боинг".
Общо 101 самолета, експлоатирани от шест авиокомпании и използващи същия модел като самолета, който се разби в неделя, ще бъдат обстойно прегледани.
Катастрофата в неделя е най-тежката за южнокорейска авиокомпания след катастрофата на Korean Air в Гуам през 1997 г., при която загинаха повече от 200 души, сочат данни на транспортното министерство.
Опустошените членове на семействата на жертвите настояват за отговори от властите.
Чон Дже Йонг, чиято дъщеря Ми Сук е една от 179-те загинали на борда на полет 2216 на Чеджу Еърлайнс, казва, че все още не може да повярва на случилото се.
"Когато видях видеозаписа на инцидента, самолетът изглеждаше неуправляем - казва 71-годишният баща. „Пилотите вероятно не са имали друг избор, освен да го направят. Дъщеря ми, която е едва в средата на 40-те си години, завърши по този начин. Това е нечувано".
Видеозапис на подхода на самолета показва, че той се удря в птица, преди да заобиколи пистата и да се опита да се приземи с вдигнати клапи. Експертите смятат, че това подсказва, че самолетът е претърпял хидравлична повреда, която би могла да попречи и на разгъването на колесника.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.