IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Превозвачите доволни: Без тапи по границите, Шенген се усеща

Очакваме да намалеят разходите, които имаше бизнесът

Интензивен трафик, без тапи и задръствания на третия ден в Шенгенското пространство - това отчитат от "Пътна полиция". 

"Трябва да се поздравим и да гледаме позитивно. Облекчение е за водачите и удовлетворение за превозвачите, които са чакали по 10-20 часа, понякога и с дни. Не трябва да подценяваме елемента, че трафикът все още не е такъв, какъвто трябва да бъде, но това, което се вижда първите дни е, че преминаването е невъзпрепятствано", заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев в "България сутрин".

По думите му, когато един транспорт не е бърз, той не е привлекателен.

"Още в началото на миналата година изготвихме доклад за загубите от неприемането ни в Шенген. Впоследствие и от БАН изготвиха такъв. Там данните бяха за около 1,6 млрд. лв. загуби. Очакваме да се намалят разходите, които имаше бизнесът за чакането по границите, загубите за бизнеса през заплати, неустойки за товари, загуба във времето. И за всички нас като туристи и потребители това ще се е отрази позитивно", допълни Арабаджиев за Bulgaria ON AIR.

Гостът подчерта, че трябва да има осигурена инфраструктура, по която транспортът да се движи.

"Заплащането на таксата остана единственото нещо, което се прави чисто физически. Ключовото е, че не спира трафика. Няма да бъдат проверявани всички 1300 камиона, които са на границата в рамките на 24 часа. Една от големите ни битки е свързана с инфраструктурата. Пътят Мездра-Ботевград, който в момента не може да се ползва, нанася големи щети на целия бранш", коментира още Арабаджиев.

Има крещяща нужда от кадри и една от причините да се отказват шофьорите от дейността е точно чакането по границите, алармира той.

"Проблемът с инфраструктурата не е решен. Чуваме колко пари се събират от ТОЛ такси, от товарния транспорт и очакваме да бъдат инвестирани в по-добри пътища.  В дългосрочен план трябва да търсим решение чрез внос на хора от трети страни и да се възстанови обучението за категория C в професионалните гимназии", посочи Йордан Арабаджиев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата