В Русия е било проведено проучване за способността на китайските автомобили да издържат на местните климатични условия. Тестовете са проведени в 26 региона, като в тях са участвали 17 китайски автомобилни марки, съобщи Autonews.ru.
Оказва се, че при марки като JAC, LiXiang, Lifan, Jetour и Dongfeng металните елементи на купето ръждясват само след 2 години експлоатация.
По-устойчиви са Tank, Great Wall, Haval, Geely, FAW, GAC, Omoda, Changan, Exeed и Chery, при които експлоатационният живот на металните елементи може да достигне 4-5 години.
В същото време гаранционният срок срещу корозия за повечето китайски производители варира от 3 до 6 години, което потвърждава ограничената им устойчивост на агресивни условия на работа, като тези в Русия.
Като цяло животът на нов китайски автомобил в руски условия не надвишава 5-7 години, но има примери, когато автомобилите продължават да се използват, след като са били продадени на вторичния пазар повече от 10 години, се отбелязва в публикацията.
На собствениците на китайски автомобили се препоръчва да извършват антикорозионна обработка веднага след закупуването им и да я актуализират на всеки 2-3 години. По този начин ще изкарат 10-12 години без корозия.
Проучването включва и европейски марки, напуснали Русия, след началото на войната с Украйна - Skoda, Opel, Peugeot, Volkswagen, Audi, BMW и Mercedes-Benz. По време на тестовете те са показали значително по-голяма устойчивост на корозия. Така срокът на експлоатация на метала за „европейците“ е около 12 години, а с антикорозионно покритие се увеличава до около 22 години, отбелязват експертите.
Наскоро от таксиметровия бранш в Русия също масово се оплакаха от лошото качество на китайските коли.Техни представители казаха пред "Комерсант", че автомобилите от Китай трябва да бъдат отписани след 150 хил. км, докато за европейските и корейските марки 250–300 хил. км се считат за нормални. /Труд
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.