Eдин ръководител на полети e работил на две различни позиции в кулата по време на сблъсъка в сряда вечерта, съобщават източници от контрола на въздушното движение пред CNN. Според тях не е рядкост, когато един човек се занимава както с местния, така и с хеликоптерния трафик, но обикновено тази работа се върши от двама души.
New York Times, който първи съобщи, че само един човек е бил на поста, пише, че предварителен вътрешен доклад на Федералната авиационна администрация казва, че персоналът „не е нормален за времето на деня и обема на трафика“.
Националната контролна кула на Рейгън работи с едва 85% персонал, твърди източникът, като 24 от 28 позиции са заети.
Човек, запознат с въпроса, каза пред AP, че цялостният персонал в кулата за контрол на въздушното движение е бил обичаен тази нощ - един човек поема "когато контролерите трябва да се отдръпнат от конзолата за почивки, са в процес на смяна на смените или въздушният трафик е бавен“, съобщи АП.
Националният съвет по безопасност на транспорта едва започва своето разследване и ще разгледа широк спектър от потенциални причини за сблъсъка. Твърде рано е да се каже дали персоналът на кулата по това време е изиграл роля за инцидента.
Правителствен източник, запознат с разследването, каза пред CNN, че ръководителят на контролната кула на летището е взел решение да комбинира двете роли в сряда вечерта, нещо, което те могат да направят по свое усмотрение, когато обемът на въздушния трафик е малък. Източникът твърди, че не е имало „задействане на персонала“ в кулата на DCA, което означава, че не са имали недостиг на персонал.
24 часа по-рано друг хеликоптер и самолет се оказват близо един до друг
Малко повече от 24 часа преди фаталния сблъсък във въздуха в сряда, на различен регионален самолет се е наложило да извърши маневра, докато е кацал, за да заобиколи военен хеликоптер в същия район.
Сайтовете за проследяване на полети и дневниците за контрол на въздушното движение показват, че Embraer E-175 е получил разрешение да кацне на писта 19 на летището и е уведомен за хеликоптер в близост до него. Той направил още една обиколка, след като автоматизираната му система за избягване на сблъсък е издала предупреждение за близкия трафик. Това обаче е поставило самолета извън правилното подравняване за кацане. Той все пак е кацнал безопасно минути по-късно.
Военният хеликоптер с позивна PAT1 е уведомен за спускащия се самолет. Сайтовете за проследяване на полети показват, че самолетът е летял на приблизително 300 метра над хеликоптера, нормално приемливо разстояние.
Пилотите на авиокомпаниите са обучени да реагират незабавно на съветите от системата за избягване на удар, които са предназначени да избегнат потенциални злополуки, но от време на време звучат аларми за трафик, който не представлява непосредствена заплаха за безопасността.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.