Северният флот на Военноморските сили на Русия разположи изтребители МиГ-29К за поредица от операции в Арктика, които включват летателни учения след края на полярната нощ в условията на здрач.
Изтребителната единица тренира ключови бойни маневри и техники за висш пилотаж на различни височини, включително упражнения за насочване и прихващане, фокусирани върху способността да се ангажира симулирани вражески самолети. МиГ-овете се върнаха в постоянната си база в Североморск-3 в края на учебния цикъл, пише MWM.
Ученията в Арктика се проведоха, когато вниманието на руските и западните военни се фокусира все повече върху региона, отчасти в резултат на изявленията на президента Доналд Тръмп след избирането му относно намеренията за анексиране на стратегически разположената арктическа територия Гренландия. Приключването на ученията МиГ-29К също съвпада в голяма степен с първото разполагане на руски стратегически бомбардировачи Ту-160 за дълги прелети над международни води през 2025 г., което се случи в Арктика.
МиГ-29К е най-мощният вариант на МиГ-29, използван в руските въоръжени сили, и е военноморско производно на средно тежкия изтребител МиГ-29М „4+ поколение“ с електронно сканиран радар, стъклена пилотска кабина и достъп до набор от съвременни класове ракети въздух-повърхност, въздух-въздух и противокорабни ракети. Разработването на изтребителя беше финансирано от поръчки за 42 самолета от индийския флот в началото на 2010 г., което позволи на Русия след това да поръча един полк от 22 самолета за собствения си самолетоносач "Адмирал Кузнецов". Това представляваше една от единствените поръчки за новопостроени МиГ-29 от Русия след разпадането на Съветския съюз, като иначе руското министерство на отбраната силно предпочиташе много по-големия и с по-голям обсег Су-27 Flanker и неговите производни пред МиГ.
Въпреки че подобреният вариант на Су-27, модифициран за операции на самолетоносачи, е бил предпочитан от руския флот, фактът, че производствената линия за МиГ-29К вече е открита, накара закупуването на самолета да се разглежда като по-рентабилен вариант. Големите закъснения при връщането на "Адмирал Кузнецов" в експлоатация доведоха до обучение за МиГ-29К, извършвано предимно от наземни съоръжения, като самолетът също беше използван за фронтови операции като прехващане на самолети на НАТО в Източна Европа.
МиГ-29К също беше разгърнат преди това за бойни операции срещу ислямистки бунтовници в Сирия през 2015 г., по време на които беше съобщено, че неговите превъзходни системи за прецизно насочване спрямо по-старите руски изтребители са се оказали особено ценни. Неуспешно кацане по това време доведе до падане на един изтребител в морето.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.