IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Митата може и да не се случат, но текилата вече плаща цената

Бизнеса и потребителите трупат текила заради лоши очаквания

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Дори митата на президента на САЩ Доналд Тръмп върху Мексико да не бъдат наложени, заплахите и несигурността, причинени от данъците за повторно и повторно предлагане, вече са стрували пари на сектора на текилата и могат да доведат до временно забавяне на продажбите, казаха производители, инвеститори и анализатори пред Ройтерс.

Митата подтикнаха бизнеса и потребителите да трупат текила, която може да се произвежда само в Мексико, да замразят плановете за разширяване и да пренасочат ресурси другаде.

Някои производители, ресторанти и пиячи натрупаха огромни запаси от текила, понякога до шест месеца - залог, който ще се изплати, ако бъдат наложени мита. Но производителите твърдят, че това също има цена, което вреди на сектора, дори ако тарифите бъдат отменени.

"Без значение какво се случва, цената е платена", каза Майк Нови, главен изпълнителен директор на Calabasas Beverage Company, която управлява марката текила, основана от Кендъл Дженър, 818 Tequila.

Компанията поиска от своята дестилерия да работи безпроблемно, с работници извънреден труд през празниците през декември, за да може да изпрати продукт на стойност около 6 месеца до САЩ преди митата, каза Нови, добавяйки тези разходи до 2 милиона долара, докато таксите за съхранение ще добавят около 10% към разходите.

Компанията също така е задържала планираното наемане и пускане на продукти, каза той, както и възможностите за разходи.

Въздействието върху текилата - ярка точка за индустрията на алкохолни напитки в САЩ на фона на рязък спад в по-широките продажби на спиртни напитки - показва страничните щети от усилията на Тръмп да разкъса и пренастрои глобалните търговски отношения в полза на Съединените щати.

Това идва във време, когато бизнесите, разчитащи на текила, от най-добрия производител на алкохолни напитки Diageo, чиято марка текила Don Julio стимулира производителността, до малки ресторанти, чиито продажби на маргарита им помагат да останат на повърхността, се борят с продължително високи лихвени проценти и инфлация.

„Въпреки че някои търговци на едро са натрупали запаси, това едва ли ще доведе до болезнения цикъл на изчерпване, наблюдаван наскоро при други спиртни напитки като коняка, тъй като това се дължи на ниско основно търсене, а текилата остава популярна”, каза Майкъл Билело, старши вицепрезидент по комуникациите и маркетинга във Wine & Spirits Wholesalers of America.

Но всяко натрупване на запаси във веригата на доставки може да доведе до първоначален скок в продажбите за големите производители, който ще спадне, когато клиентите нормализират своите нива, каза Fitch Ratings.

La Contenta Oeste, мексикански ресторант в Ню Йорк, поръча 120 каси текила и 80 каси мескал от януари насам - запаси за около шест месеца, каза собственикът и главен готвач Луис Арсе Мота. Обикновено той купува само около 20 каси наведнъж.

Междувременно в Мексико представители на марки текила и индустриални организации казаха, че компаниите ще търсят нови пазари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата