Под управлението на Си Дзинпин китайската армия преследва способността да анексира насилствено Тайван , ако не успее да убеди или принуди правителството на острова да се подчини по мирен начин. Повечето сценарии за анексиране включват пълно наземно нахлуване на главния остров на Тайван, но има по-малко от 20 плажа, на които може да се приземи амфибия, а по време на война те могат да бъдат защитени, пълни с противодесантно оборудване, пише The Guardian.
Анализаторите казват, че тези шлепове могат да отменят тази ключова защита и потенциално да дадат на Народната освободителна армия (PLA) директен достъп до всеки път в рамките на около 150 чисти метра от брега. Тайван има повече от 1500 км (930 мили) брегова ивица, която няколко главни пътища и магистрали заобикалят плътно, включително близо 30 км до централен Тайпе.
„Шлеповете Shuqiao не са панацея, която може да преодолее всички трудни условия за кацане, но определено предоставят на планиращите PLA повече възможности по много по-големи участъци от бреговата линия на Тайван.“
Лу Ли-Ших, пенсиониран военноморски майор и сега политически коментатор, призова за внимателна оценка, като каза в политическо токшоу, че очаква шлеповете да не бъдат разположени, докато въоръжените сили на Тайван „загубят контрола си над въздуха и морето“.
Джейсън Уанг, главен изпълнителен директор на Ingenispace, компания за геопространствени анализи, каза, че корабите са ясен знак за „креативността“ на Китай.
„Те могат да произведат корабите наистина бързо – от четири до шест месеца – и да ги вкарат в театъра“, каза Уанг. „Те също могат да повторят подобренията по-бързо от всички останали.“
Анализатори коментираха, че е много малко вероятно баржите да бъдат използвани в първата вълна на атака. Вместо това те щяха да бъдат част от проследяване при кацане, служейки като пътека за подпомагане на доставянето на голям брой войски, превозни средства и артилерия, прехвърлени от придружаващите плавателни съдове.
Американското разузнаване каза, че Си е наредил на НОАК да бъде способна да нахлуе до 2027 г., въпреки че военни експерти отбелязаха, че редица променливи – включително продължаващите проблеми с корупцията в НОАК и непредсказуемостта на подкрепата на САЩ за Тайван при Тръмп – биха могли да тласнат това в двете посоки.
Независимо от това, НОАК сега преминава през едно от най-големите военни натрупвания след Втората световна война. Си преразгледа командната структура, увеличи ракетните и ядрените запаси и подсили паравоенните оръжия, включително бреговата охрана и паравоенния флот от рибарски лодки, известен като морската милиция . Различните групи си сътрудничат повече от всякога в съвместни операции.
Сателитните изображения показват, че шлеповете са били ескортирани от най-малко два цивилни кораба от близкия цивилен док и че няколко други лодки – включително някои, маркирани като риболовни кораби в техния идентификатор за проследяване – са плавали обиколки зад тях, изглежда, че упражняват смущения при движение.
Поне още три шлепа са в процес на изграждане или ранни тестове. Дизайнът на шлепа предполага, че те са създадени да работят с фериботите, които Китай пренасочва или строи, за да превозва танкове и други тежки бронирани превозни средства през Тайванския пролив.
Корабостроенето е ключова част от разширяването на НОАК, която има най-големия флот в света. В неотдавнашен доклад за нарастващата корабостроителна индустрия на Китай с „двойна употреба“, Центърът за стратегически и международни изследвания заяви, че най-големият държавен корабостроител в Китай е построил „повече търговски кораби по тонаж през 2024 г., отколкото цялата корабостроителна индустрия на САЩ е построила от края на Втората световна война“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.