IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Новите шлепове на Китай могат да улеснят трудната задача - нахлуване в Тайван

Пекин може да е на път да има сигурно решение за кацане в Тайван

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

През последните седмици Китай практикува необичайни маневри край южното си крайбрежие, включващи три специални баржи. Плавателните съдове са се свързали един зад друг, образувайки дълъг мост, който се простира от по-дълбоките води към плажа. Това е предупреждение за Тайван, пише The New York Times.

Дебютът на корабите предполага, че Народноосвободителната армия на Китай може да е стъпка по-близо до възможността да разтовари десетки хиляди войници и техните оръжия и превозни средства на бреговете на Тайван, казват експерти. Развитието на тази способност е приоритет на китайския лидер Си Дзинпин в стремежа му да погълне Тайван - или чрез преговори, или чрез война.

Китай провежда военни учения около Тайван от години, включително нов скок тази седмица. Но дори след като ученията на Китай се засилиха и неговите ракети, военни кораби и изтребители напреднаха, много експерти се съмняваха, че китайската армия може да пресече Тайванския проток със скоростта и числеността, необходими за успешна инвазия. Силните ветрове и течения през по-голямата част от годината увеличават опасностите при опит за кацане на Тайван.

Ако новите шлепове влязат в експлоатация, те биха могли да разширят възможностите на Китай за това къде и кога да кацне на Тайван, правейки заплахата на Си за евентуална инвазия по-правдоподобна.

Плавателните съдове са се упражнявали във води на около 220 мили югозападно от Гуанджоу, градът, в който са построени. Баржите имат прибиращи се, тежки крака, които работят като гигантски кокили. Краката стърчат от палубата, когато се транспортират и се спускат, когато плавателните съдове са на място, на морското дъно, за да стабилизират съдовете срещу вълните. След това шлеповете изтласкват дълги разтегателни мостове, образувайки 2700-футов път, който свързва плавателните съдове заедно и се свързва с брега.

Снимки от чуждестранни сателити показват как баржите тренират с цивилни китайски товарни кораби и фериботи, които могат да превозват превозни средства и хора, които да бъдат разтоварени на пътеката. Китай представи шлеповете в скорошна програма за военно съперничество с Тайван, предупреждавайки, че те могат да играят потенциална роля в нападение.

Някои американски командири и служители казаха, че Си е наредил на Народната освободителна армия да може да превземе Тайван до 2027 г. Си не е казал, че Китай със сигурност ще нахлуе в Тайван и има дебат относно намеренията, спешността и възможностите на Пекин.

Преминаването през Тайванския пролив може да бъде опасно за китайските сили, дори и с повече възможности за излизане на брега. Съединените щати биха могли да изпратят сили да помогнат на Тайван срещу Китай, повишавайки риска от война между две ядрени сили. Преди всеки опит на Китай да кацне в големи количества - вероятно с баржите - първата вълна от нахлуващи войски може да се сблъска с ожесточени битки в пролива и в Тайван.

Но трите десантни баржи показаха, че въоръжените сили на Китай бързо разработват начини за преодоляване на логистичните препятствия на евентуална инвазия, каза Дж. Майкъл Дам, пенсиониран офицер от разузнаването на ВМС на САЩ и съавтор на проучване на новите шлепове.

Баржите работят в комплекти от три - най-дългата баржа е дълга 607 фута, а най-късата е 361 фута. Краката на корабите, когато са спуснати, закрепват шлеповете на място и могат да избутат корпусите нагоре и над водата, за стабилност. Всяка баржа също има кула в предната част, която може да телескопира мост, свързвайки я със следващата баржа или с брега.

Шлеповете образуват кей, върху който корабите, които се нареждат до баржите, могат да изхвърлят превозни средства. След това превозните средства можеха да се движат директно по кея до брега.

„Ще ви кажа, че мнението ми наистина се промени само през последните 12 до 18 месеца, като видях мащаба на инфраструктурата и подобренията в способностите, които китайците направиха“, като например баржите за кацане, каза той.

Баржите за първи път привлякоха общественото внимание в началото на тази година, след като HI Sutton , анализатор на отбраната, съобщи, че се строят в корабостроителница в Гуанджоу.

The Times анализира сателитни изображения и данни за морския трафик , които показват, че няколко търговски ферибота и товарни кораби са участвали в ученията. Търговските кораби се приближиха до двете по-големи баржи, най-отдалечени от брега, очевидно се упражняваха как да застанат на място, за да разтоварят превозни средства.

Сателитните изображения не показват действително разтоварени превозни средства. Но фериботите и товарните кораби, които участваха, бяха от вид, построен или модифициран да управлява тежки въоръжени превозни средства, като бронирани превозни средства или дори танкове, каза Джейсън Уанг, главен оперативен директор на ingeniSPACE, компания, която анализира сателитни изображения и други данни, включително за китайската армия.

Западното крайбрежие на Тайван, обърнато към континенталната част на Китай, има относително малко плажове или пристанища, където кацането е лесно, и тези зони са относително добре охранявани. Шлеповете теоретично ще позволят на Китай да избере други зони по крайбрежието на Тайван, които може да са по-трудни за кацане, но са по-слабо защитени, от които да излезе на брега, казаха няколко експерти.

 „Китай все още не разполага с достатъчно военноморски кораби със сив корпус, за да нападне сам главния остров на Тайван“, каза Уанг, имайки предвид типичния цвят на военните кораби. Но когато добавите специализирани фериботи с двойна употреба и товарни кораби, „тогава това става различна история“, каза той.

Китайските военни плановици са проучили внимателно предишни войни, включващи десанти на амфибии, включително войната на Великобритания за отвоюването на Фолкландските острови през 1982 г. и десанта в Деня на Д в Нормандия през 1944 г.

Китай може да е на път да има сигурно решение за кацане в Тайван. Народната освободителна армия изглежда вероятно ще тества допълнително новите шлепове в по-големи военни учения, вероятно по-късно тази година, каза Чие Чунг , изследовател в Тайванския институт за изследване на националната отбрана и сигурността, финансирана от правителството група в Тайпе.

„Те обикновено извършват тестове чрез учения, преди официално да влязат в масово производство“, каза той за китайската армия. "Тяхната посока е определена - как да преодолеят всички трудности, които биха могли да затруднят съвместната операция за десант."

По време на неотдавнашните тренировки отне няколко часа на транспортните кораби да акостират на мобилния кей, дори с помощта на влекачи. На 25 март изглежда, че един кораб изоставя усилията си да акостира на кея, където вече са закотвени два други кораба. Той успя на следващия ден и към него се присъедини малък танкер, използван за зареждане с гориво на самоходните шлепове, което прави общо четири кораба, акостирали едновременно - първи за формацията.

Уанг, експерт по анализ на сателитни изображения, каза, че в корабостроителницата в Гуанджоу, която е построила новите баржи, друга група от три е почти завършена и е влязла във водата за първоначални тестове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата