Някои от най-големите търговци на дребно в САЩ този месец са изправени пред бойкоти, организирани от потребителски организации. Организациите обвиняват веригите, че избягват плащането на корпоративни данъци, неоправдано вдигат цените и отменят някои инициативи, свързани с расовото разнообразие.
Така наречената кампания "икономическо затъмнение" срещу търговските вериги, организирана от сдружението "Народен съюз САЩ" (People's Union USA), отразява усилията за оказване на финансов натиск върху корпорациите и цели да ги накара да променят политиките си, пише списание "Нюзуик".
Бойкотите, които се провеждат вече няколко седмици и засягат и някои известни потребителски марки в САЩ, са част от продължаващ национален протест срещу това, което организаторите на инициативата описват като системно икономическо неравенство и намаляваща корпоративна отчетност.
Пред бойкот от страна на потребителите през април са изправени най-голямата верига за търговия на дребно в САЩ "Уолмарт" (Walmart) и компания за храни "Дженерал Милс" (General Mill), обвинявани, че дават приоритет на печалбите си пред служителите и общностите.
"Става въпрос за дисциплина и осъзнатост. Колкото по-малко им даваме, толкова повече сила си връщаме", посочват от "Народен съюз САЩ" на официалната си страница.
Веригата "Уолмарт", която има 4605 търговски обекта в страната, бе бойкотирана от 7 април до 14 април заради нарастващите цени и решението на компанията да намали програмите си за расово разнообразие, справедливост и включване, изтъкват организаторите.
За понеделник, 21 април, е планирана подобна едноседмична акция и срещу "Дженерал Милс". Потребителите са помолени да избягват марките на компанията.
По време на великденските празници - от 18 до 20 април, "Народен съюз САЩ" организира по-широк тридневен бойкот, като призовава американците да спрат всякакви покупки от големите търговци на дребно и онлайн платформи. Целта е да се насочи вниманието към отмяната на програмите за расово разнообразие, справедливост и включване на корпорациите.
Организаторите призовават потребителите да подкрепят местните фирми, като същевременно избягват гиганти в търговията на дребно.
Някои финансови експерти обаче се съмняват, че бойкотите ще окажат дългосрочно въздействие върху бизнеса на корпорациите.
"Мисля, че ще имат минимално въздействие поради факта, че "Уолмарт" може да е единственият магазин в някои градове", смята Кевин Томпсън, главен изпълнителен директор на компанията за финансово планиране 9i Capital Group. (БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.