Световната икономическа криза засегна и върха на американската журналистика.
Авторитетният всекидневник "Ню Йорк таймс" свали няколко седмични рубрики, за да се справи със спада в приходите си от реклама, а "Вашингтон пост" подготвя мащабни реорганизации.
Спирането на рубриките цели спестяването на милиони долари от мастило, хартия и разходи за заплати.
От днес отпадат рубриката "Пътешествия", модните рецензии в "Ню Йорк таймс магазин" и някои местни седмични подлистници.
"Вашингтон пост" пък обяви значителна реорганизация, при която ще обедини екипите от печатното и интернет изданието си в обща зала, наречена "Юнивърсъл нюз деск".
Целта на тази стъпка е да се рационализира работата на редакционните служби и да се подготви сливането на печатното и електронното издание, обясни главният редактор Маркъс Брочли.
В направените скоро проучвания стана ясно, че големите книжни издания в САЩ са изправени пред спад на читателската аудитория, която се насочва към безплатните интернет сайтове и портали.