IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Още 10 самолета пътували по маршрута на полет 447 по същото време

Всички те са стигнали благополучно

Още 10 самолета пътували по маршрута на полет 447 по същото време

Поне 10 самолета са минавали по приблизително същия маршрут във въздушното пространство над Атлатика в същия ден, когато полет 447 на Air France изчезна безследно, съобщи CNN.

Никой от тях обаче не е докладвал за каквито и да е проблеми.

Няколко авиокомпании потвърдиха, че техни самолети са излетели горе-долу по същото време и са преминали по същия маршрут, без да съобщят за проблеми с атмосферните условия.

Air France оповести, че четири други нейни самолета, с дестинация Париж, са излетели в приблизително същото време, от същата част на света.

Самолет на компанията е потеглил в 4.20 следобед от Рио де Жанейро, в същия момент друг е отлетял от Сао Паоло.

Трети е потеглил от Буенос Айрес, Аржентина, в 5.50 следобед, също към Париж. Малко след това – в 7.10 вечерта, четвърти самолет на Air France е излетял пак от там – в същото време, когато е бил и фаталният полет от Рио.

Всички тези самолети са минали по подобен маршрут към Париж – насочвайки се първо към източния бряг на Бразилия, а след това на североизток, над Атлантика.

Никой от тях не е имал никакви проблеми с атмосферните условия, и всички са кацнали успешно в Париж на следващия ден, дори без закъснения.

Същата вечер два полета на Air Iberia са тръгнали от Бразилия към Мадрид – по същото време, когато е потеглил и полет 447.

Единият е излетял от Рио де Жанейро, другият – от Сао Паоло. С тях също не е имало никакви проблеми.

Историята се повтаря и с един самолет на British Airways и три полета на бразилската компания Air TAM, всички от които са летели по подобен маршрут.

Въпреки че всички тези самолети са пътували безпроблемно, авиационни специалисти твърдят, че времето може да се развали внезапно и условията в атмосферата да са коренно различни, дори и на кратки разстояния.

Информацията за другите полети накара някои авиационни експерти да предположат, че причината за предполагаемата катастрофа е технически проблем на борда, въпреки че те биха могли да са съчетани и с внезапно влошаване на времето, което да е довело до фатален резултат.

Тази информация внесе допълнително объркване и повдигна още повече въпроси около самолета на Air France, за който се смята, че е паднал в Атлантическия океан някъде между бреговете на Бразилия и Западна Африка.

Силни ветрове, вихри и дори светкавици бяха посочени като вероятни причини за инцидента, но специалисти твърдят, че само лошите атмосферни условия не биха могли да свалят самолет.

Машините летят в бури много често и използват радари на борда, за да навигират през различните клетки /вихри, бел. ред./ на бурята.

Когато атмосферните условия са много лоши, самолетите могат лесно да се отклонят и да минат около или над бурята, твърдят експерти.

Цялата мистерия около полет 447 веднага постави обществото нащрек и изкара наяве подобни истории със самолети, изчезвали безследно или такива, които са се разбивали без логична причина.

През 1996 година, полет 800, пътуващ от Ню Йорк към Париж, се разбива в Атлантическия океан, близо до Лонг Айлънд, убивайки всички 230 души на борда.

Първоначално се лансира версията за терористична атака, но през 2000 година властите в САЩ обявяват, че вероятната причина е късо съединение около един от резервоарите.

Точната причина обаче още не е ясна, а между временно се появиха какви ли не версии за трагедията.

Според Клинт В. Оустър-младши, професор по обществени въпроси в Университета Индиана, обществото е по-склонно да търси една-единствена причина за подобен инцидент, а реалността показва, че много от катастрофите са следствие от комплекси причини.

„За много от катастрофите няма една причина, а по-скоро комплекс от последователни събития, които включват няколко повреди.

Да вникнеш в това как различни фактори влияят на една катастрофа обаче е трудно“, казва професорът, който е автор на книгата „Защо самолетите катастрофират: Безопасна авиация в променящия се свят“.

Пилотът и автор на няколко научи труда в областта на авиацията Федра Хайз от Ричмънд, Вирджиния, обяснява, че любовта към мистериите е подсилена и от факта, че пътуването по въздух все още си е голямо преживяване за много хора.

„Ако Джон Ф. Кенеди беше умрял в автомобилна катастрофа, общественият интерес нямаше да е толкова висок.

Авиацията за много хора все още притежава някакви магически качества“, казва Хайз, автор на книгата „Анатомия на една самолетна катастрофа“.

„Ако не се поинтересуваш за това как работи един самолет, цялата история излиза наистина магична. Това голямо нещо излита и лети. Просто е голяма мистерия и в цялата работа има много романтика, както и драма. Пилотите са смятани за много смели, а огромна част от хората изобщо нямат представа как работи един самолет“, обяснява Хайз.

Това донякъде дава отговор на обществения интерес към редица мистериозни случаи през годините.

Авиацията за много хора все още притежава някакви магически качества

Един от най-известните от тях е случаят с авиатора Амелия Еърхарт, чийто двумоторен Lockheed Electra изчезва безследно над Тихия океан през 1937 година.

Амелия и нейният навигатор Фред Нуунън са били на околосветско пътешествие. След катастрофата никой не чува нищо повече за тях.

Нищо обаче не може да се сравнява с мистерията на Бермудския триъгълник – конусовиден участък, обхващащ част от морската територия на Флорида през Бермудските острови до Пуерто Рико.

Първият случай там е от 1945 година, когато полет 19 с петима войници от флота изчезва безследно.
„Историята, която ме побърква обаче, е тази на Стив Фосет. Нямам абсолютно никаква идея какво се е случило с този мъж“, казва още Хайз.

Любителят на приключения бе известен с това, че обиколи света с балон. Той изчезна във въздушното простраство над Невада през септември 2007 година.

Месеци наред спасителни екипи издирваха тялото му, докато през февруари 2008 година вдовицата му поиска той да бъде официално обявен за загинал.

Година по-късно останките му бяха намерени на около километър от мястото, където бе открит самолетът му.

„Летял е в чисто небе, на място, което е познавал. Ето такива случаи просто ме изяждат“, казва още Хайз.

Според Дейвид Примо, асоцииран професор по политически науки към Университета в Рочестър, ефектът от разследване на самолетна катастрофа, което не може да посочи точна причина за инцидента, е всъщност по-тежък.

„Неразрешен случай на катастрофа създава погрешна представа в обществото, че пътуването със самолет е опасно.

А истината е, че това е един забележително сигурен начин за пътуване“, казва той.  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата