На пръв поглед лесно може да се обобщи, че базираната в Пекин интернет компания Baidu е спечелила войната за лидерското място в онлайн търсенето в Китай.
Тя доминира над Google с пазарен дял в сектора в страната в размер на 77% за третото тримесечие, според Дженифър Ли, която е главен финансов директор на Baidu. Делът на компанията се е повишил от 75,6% през второто тримесечие, съобщава Fortune.
Google заема второто място в Китай по брой на направените онлайн запитвания с пазарен дял от 17% през третото тримесечие в сравнение с около 19% през второто. Но Baidu се опитва да разшири своето присъствие и на пазара на мобилни телефони – област, където Google доминира благодарение на своето споразумение с China Mobile, която е най-големият мобилен оператор в страната.
През октомври Baidu сключи договор за онлайн търсене с другия голям мобилен оператор China Unicom, който дава възможност на Baidu да предоставя на клиентите на телекома услуги, свързани с онлайн търсенето. Освен това китайската компания тества специално приложение за мобилни телефони, което ще включва нейните най-популярни онлайн услуги, включително и форум за потребителите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.