Десет години след катастрофата на Конкорд, в която загинаха повече от сто души в Париж, започва процесът, който трябва да установи кой носи отговорността за инцидента.
За причиняване на смърт по непредпазливост пред съда са изправени американската авиокомпания Continental и още пет души.
На 25 юли 2000 година свръхзвуковият самолет излетя в пламъци от парижкото летище „Шарл де Гол“ и се разби няколко минути по-късно, убивайки 113 души.
Катастрофата беше и краят на Конкорд. Френско-британският свръхзвуков самолет, който взимаше разстоянието от Европа до Ню Йорк за три часа и половина, беше изведен от експлоатация през 2003 година.
Според официален експертен доклад метална част, паднала от самолет на Continental върху пистата, е причината за падането на Конкорд. Титаниевото парче на пистата разкъсало една от гумите на конкорда, а летящите парчета гума пробили един от резервоарите. От изтичащия керосин конкордът се запалил и паднал малко след излитането.
Адвокатите на американската авиокомпания обаче твърдят, че могат да докажат, че свръхзвуковият самолет се е запалил, преди да се удари в металното парче.
Съдът трябва да установи също в каква степен бивши служители на френската въздухоплавателна служба и на производителя на Конкорд Aérospatiale имат вина за инцидента, заради това, че не са предупредили за възможни рискове на машината.
По-голямата част от пътниците на борда на катастрофиралия Конкорд бяха германски туристи, отиващи в Ню Йорк за луксозен круиз около карибските острови.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.