Бившият директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов не допуска екипажът на полския президентски самолет да е бил повлиян при вземането на решение за приземяване днес на летището в Смоленск.
Пред БТА Луканов коментира, че катастрофата с полския президентски самолет днес е нелеп и жесток инцидент.
Не допускам вариант, при който ВИП-пътникът на борда, който и да е той, да нареди на командира на полета да извърши кацане, независимо от условията, заяви Луканов.
Екипажът и персоналът на борда имат своите отговорности и на командира на полета трябва да се даде право да взема решение и никакви други фактори не може да оказват влияние и никой не бива да се намесва в неговите решения, добави той.
Според международната практика, не може наземният контрол да забрани кацане.
Командирът взема решение за приземяване, отказ от приземяване или прекъсване на приземяването съгласно информацията, която има от земните служби за времето и условията в района на летището.
Решението за кацане, отказ, прекратяване или насочване към резервното летище е на командира.
Луканов отбеляза, че според българската практика, основана на взаимодействие между службите, винаги те са се съобразявали с мнението на командира за това дали да се кацне на летището, към което се пътува, или да се търси резервно летище.
Имал съм няколко случая, при които българските делегации и Националната служба за охрана са се съобразявали със ситуацията и са приемали решението на командира като меродавно и правилно, заяви Луканов.
Не мога да коментирам дали проблемът, довел до днешната катастрофа, е в летището, или в самолета, добави той в отговор на въпрос за възможните технически причини за инцидента.
За тези метеорологични условия подготовката на екипажа трябва да е на ниво, самолетът и техническата изправност - също, както и оборудването на летището, коментира той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.