Фактът, че самолетът на Лех Качински е направил четири опита за кацане, говори за определено напрежение в екипажа, не може обаче да се твърди имало ли е влияние върху командира или не, тъй като всички хора са загинали.
Това заяви пред БТА Атанас Костов, директор на дирекцията "Разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Той посочи, че направените четири опита за кацане на летището в Смоленск "са много".
Има установена процедура, която допуска при несполучлив опит за кацане да се направи втори заход. При него се определя запасно летище и би трябвало след втори неуспешен опит да се тръгне към резервното летище. Решението за кацане, независимо от условията, се взима единствено от командира на самолета, от наземната кула на летището не могат да направят забрана, поясни Костов.
Според него направените трети и четвърти опит за кацане говорят: първо - за наличие на сериозно напрежение в екипажа, и второ - че е било на лице силно "желание" на екипажа да се кацне.
"Аз пак повтарям, ако няма запис на едната "черна" кутия, никой не може да потвърди или да отрече оказване на влияние върху решението на екипажа", каза Костов.
Той посочи, че винаги е възможно да се окаже натиск върху екипажа, но това не е желателно.
В моята практика и като пилот, и като разследващ почти няма такива случаи, защото е ясно, че решенията на командира за безопасността на полета са еднолични, посочи Атанас Костов.
Очевидно е, че много от фактите и обстоятелствата показват, че е възможно причината за катастрофата да е по вина на екипажа, т. е. да е грешно решение на командира на самолета - така Костов коментира версията за пилотска грешка.
Според него единствено съставената в Русия след произшествието държавна комисия може да посочи каква е причината за катастрофата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.