Финансовият пакет цели да подпомогне винарите в тежко икономическо положение и да подобри начина, по който виното се представя на пазара. Френската винена индустрия, която е втората най-голяма в света, стана жертва на потребителския спад в страната и увеличаващата се популярност на вината от Новия свят. Самите винопроизводители обявиха, че помощта не е достатъчна. Отпускането на сумата бе обявено от министъра на земеделието Доминик Бюсеро след разговорите му с представители на винопроизводителите.
По-голямата част от парите – 40 милиона евро, ще бъдат предложени под формата на преференциални заеми на затъналите в тежки дългове производители, така че да имат възможност да преразгледат финансите си. Допълнителни 15 милиона евро, под формата на нисколихвени заеми, ще бъдат предоставени на винопроизводителните кооперации, които представляват мнозинството от френските производители.
Усилията за промотиране на френското вино в чужбина ще бъдат стимулирани с 3.5 милиона евро под формата на допълнително финансиране. През 2003 година Франция за пръв път изостана след производителите от “Новия свят” - Австралия, Чили и САЩ, от гледна точка на износа.
Консумацията на вино във Франция, която представлява 70% от продажбите, пострада от тежките рестрикции върху рекламата и строгите закони за шофирането в нетрезво състояние.
В опит да се справи с голямата свръхпроизводителност, кабинетът ще се съгласи на унищожение на лозята в райони, където производителите имат единодушно съгласие по въпроса, а 500 винопроизводители ще бъдат стимулирани да се оттеглят предсрочно.
Правителството ще потърси одобрение и от Европейския съюз за дестилирането на около 250 милиона литра излишно вино в концентриран алкохол, а винопроизводителите да получат компенсация. В момента продукцията надвишава търсенето с около 30%. Промените целят да направят френските производители по-конкурентноспособни във времената на увеличаваща се глобална коснсолидация във винената индустрия.
Винопроизводителите в най-известните френски региони, като Бургундия, признаха, че им е трудно да инвестират в нови технологии и да създават признати марки, чрез които да привличат купувачи от други страни.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.