Най-големият алкохолен производител в страната „Винпром Пещера” традиционно почете празника на виното на 1 февруари с тържествена церемония в лозята на с. Найден Герово.
С пожелание за добра реколта и берекет, лидерът на пазара пръв от всички заряза лозята по нов църковен стил. На събитието присъстваха изпълнителният директор на компанията Иван Папазов, председателят на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев, Константин Маджаров, председател на лозаро-винарска камара „Тракия”, кметове и представители на общините Пловдив и Съединение.
Големият български празник бе уважен и от чуждестранни представители на фирми от Великобритания, Швейцария и Китай – международни партньори на компанията, които се удоволствие се запознаха с традиционните обичаи на родината ни.
Събитието се състоя в лозов масив от 5 000 дка в Пловдивско, в който регион „Винпром Пещера” от години развива своите насаждения, поради благоприятните условия и спецификациите на тероара за отлично зреене на червените сортове каберне совиньон, мавруд, мерло, каберне фран, сира и белите шардоне, мускат, совиньон блан, тамянка и просеко. Това са само част от всички първокласни сортове грозде, отглеждани на общо 20 000 дка из цялата страна.
"Винпром Пещера” е известен като най-големия собственик на лозови насаждания в България. Традициите в производството на качествено вино на лидера в алкохолния бранш датират от 1939 г., от тогавашната изба на винзавода в град Пещера. Днес „Винпром Пещера“ разполага с най-модерната производствена база в страната, лаборатория за контрол на входящите суровини и изходящите дестилати, изба с капацитет за съхранение на над 14 000 000 литра гроздови дестилати и най-голямата дестилерия за етилов алкохол. Продуктите на компанията от години са предпочитани от българските потребители и традиционно са с най-висок пазарен дял в своята категория.
"Компанията насочва усилията си към разработването на нови пазари с потенциал за растеж и развитие на бизнеса. През 2013-та година експортирахме продуктите на „Винпром Пещера” в над 40 държави по целия свят и нашата цел е този брой непрекъснато да нараства” , сподели изпълнителният директор на компанията Иван Папазов.
Той очерта и основните приоритети на компанията за 2014 г. Това се развитието на собствените лозови масиви, разрастване на продуктовото портфолио и постоянни инвестиции в модернизация на производството. Една от основните цели за 2014 г. е и завоюването на нови и разширяването на съществуващите външни пазари, които в момента са над 40 на четири континента.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.