Докладът за 2013 г. Google Barometer, изследващ потребителското поведение и нагласи, е доказателство за нарастващото влияние на интернет върху продажбите на стоки и услуги на фирмите, чиито уебсайт е добре позициониран в Google.
Ако преди време създаването на корпоративерн уебсайт беше желателно, то сега вече е задължително условие за развитието на успешен бизнес.
В България над 5 милиона души използват интернет редовно, като 71% от тях правят покупка, след като са проверили сайтовете на компаниите, предлагащи дадения продукт. Желанието да открият най-доброто съотношение между качество и цена е причина дори тези, които имат навика да пазаруват офлайн (от физически магазин) да търсят първо информация в Интернет за параметрите на продукта и офертите на различните фирми.
Според изследването цели 53% от потребителите в България избират варианта – покупка офлайн след разучаване на компаниите в интернет.
Конкуренцията между фирмите за привличане на клиенти започва още в интернет пространството, преди потенциалните клиенти да пристъпят прага на магазина/офиса на фирмата и да бъдат впечатлени от обстановката, асортимента и обслужването.
Създаването на качествен уебсайт с красив дизайн е важно, но още по-важно е компанията да се възползва от тънкостите на SEO оптимизацията, описани в книгата „На първо място в Google“ съдадена от екипите на Internetreklama.bg и Optimystica.com.
Google Barometer посочва, че мнението на потребителите за дадена фирма и решението за покупка са силно повлияни от позицията на корпоративния сайт в Google – 78% от купуващите очакват големите, утвърдени брандове да са на първите позиции в резултатите, а 69% от тях мислят, че позиционирането в Google e показател за важността на марката.
Постигането на първа позиция в Google, най-популярната търсачка, е резултат от прилагането на специфични техники и системни, последователни усилия с доказана ефективност, съобразени с особеностите на конкретния бизнес. Инвестицията в индивидуална SEO стратегия за развитие, извършена от компания специализирана точно в тази дейност се възвръща многократно в рамките на една година.
„Ние отделяме бюджет за Google AdWords и сме доволни от резултатите, затова решихме да оптимизираме сайта си и за безплатните резултати в Google. Изисква време, но не е толкова сложно и резултатите надхвърлиха очакванията ни.“ Светослав Йорданов, AVIS.
Позицията на фирмения уебсайт в Google ще придобива все по-голямо значение за успеха на бизнеса и в резултат на нарастващия брой потребители със смартфони и таблети. Изследването показва, че в България почти 30% от хората използват такова мобилно устройство и имат постоянен достъп до интернет и около 14% от всички купуващи правят проучване през смартфон или таблет преди да закупят продукт или услуга.