Потребителите все повече залагат на собствено проучване на желания продукт/услуга в Интернет пространството, за да направят информиран избор, вместо да разчитат на традиционната реклама да им даде необходимата увереност, че купуват именно това, от което се нуждаят.
Рекламите могат да отблъснат част от хората, когато са прекалено натрапчиви, докато сърфирането в нета и откриването на релевантна информация дава усещане за контрол у потребителя. Проучване на Google Barometer потвърждава това - 53% от хората търсят чрез търсачка преди да направят покупка.
Значението на присъствието на фирмите в Интернет пространството за повишаване на продажбите варира според бранша. Потребителите са най-склонни да купуват онлайн стоки и услуги, свързани с развлечения през свободното време – екскурзии и почивки (51% от всички купуващи правят покупката онлайн ), видео игри ( 41%), книги (23%), билети за концерти (21%). Техниката също е едно от нещата, които все повече потребители предпочитат да закупят онлайн – компютърен хардуер (18%), аудиотехника (17%), части за автомобили и аксесоари (17%) и т.н.
В същото време се забелязва и друга потребителска нагласа – въпреки желанието за обстойно проучване на фирмите, предлагащи дадена стока или услуга, хората не обръщат внимание на сайтовете, които не заемат някое от първите места в Google. Всъщност 95% от кликовете се падат на сайтовете, заемащи първите три места в Google, a останалите сайтове имат пренебрежително малко посетители – на тях се падат под 1% от кликовете. Именно затова е важна инвестицията в интернет реклама.
Оказва се, че създаването на уебсайт има смисъл само ако е много добре оптимизиран. По тази причина компаниите, които се стремят да бъдат на първо място в Google, предпочитат да се възползват от услугите на онлайн маркетинг консултанти и инвестията им в SEO маркетинг да се възвърне многократно под формата на удвоени продажби.
Истинските резултати идват, когато фирмата за SEO оптимизация, на която разчита дадена компания, има опит в изграждането на цялостна, индивидуална стратегия спрямо конкретния бизнес, продуктова гама, конкуренцията, таргет групата и желаната посока за развитие. На българския пазар Optimystica е фирма за SEO оптимизация, която предлага такава цялостна стратегия, съобразена с всички изброени фактори. В сътрудничество с Internetreklama.bg фирмите издадоха единствената книга от български специалист за оптимизация на сайтове – „На първо място в Google”.
Сред комплексния набор от услуги на Optimystica влизат: SEO одит, SEO стратегия, on-page оптимизация, off-page оптимизация, глобално и локално SEO, оптимизация на конверсиите и т.н.
Компаниите, чиито уебсайтове са били оптимизирани преди известно време, е важно да знаят каква е ефективността на използваните от тях SEO методи като се свържат с консултантска фирма за онлайн маркетинг, която да извършва периодичен анализ на оптимизацията и да въвежда най-новите техники, тъй като SEO се променя изключително динамично и това влияе на позицията на сайта в Google.
Автор на статията: Мария Димитрова
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.