„Бирата е доказателството, че Господ ни обича и желае да сме щастливи!“. Твърдят, че това са думи на Бенджамин Франклин. Въпреки че автентичността им не е потвърдена, МЕТРО Кеш енд Кери може да се съгласи напълно с твърдението в тях. Особено в Сезона за шампиони, продължаващ до 2 юли, в който всеки фен може да охлади футболните си страсти с бира или да подкрепи любимия си отбор с телевизор от МЕТРО.
Хората правят бира от векове и считат, че тя не само носи щастие, но и здраве. Първите сведения за производство на пиво датират от 3 400 г. пр. Хр. и идват от древните шумери, заедно с информация, че същите имат и богиня на бирата с име Нинкаси. Бира се е ляла в Египет и Вавилон.
Жителите на последния са имали към 20 вида бира, а в кодекса на владетеля им Хамурапи било записано, че на всеки вавилонски гражданин се полага задължително дневно количество от течността - по 2 литра за работниците и по 5 литра за свещеници и администрация. В МЕТРО подобни ограничения не важат.
Историкът Плиний Стари твърди, че бирата била популярна в Средиземноморието далеч преди старта на античното винопроизводство. През Средновековието формулите за правене на бира останали в ръцете на християнската църква. Католическите абатства съхранили познанието за правене на кехлибарената течност през Тъмните времена, за да запазят пивото за следващите векове.
Всъщност братята монаси рафинират техниката на пиво производство и създават съвременната бира – такава, каквато я познаваме ние. Неслучайно и най-старата действаща пивоварна в света е в абатство – при монасите от Вайанщефан в Бавария. Лицензът за производство на местното братство датира от 1040 година.
Вайенщефанер можете да намерите в МЕТРО. На 5 литровото буренце с гордост е написано – „Най-старата пивоварна в света“. Същото е изписано и на 0.5 л. бутилка с мътна бяла бира. Без да се конкурира с древните вавилончани МЕТРО предлага възможност да полееш победата с наистина богат избор – от трапсистко до английско пиво.
През 1663 година Арман дьо Рансе, абат от на цистерианското абатство Ла Трап решава, че то трябва да се самоиздържа и въвежда продажбата на произведената от манастира бира, единствено, за да подсигури живота на монасите, а не с цел печалба.
Зрелищата в почти съвременен смисъл на думата датират от 264 г. пр. Хр. Или около 2278 години преди МЕТРО да предложи възможността да гледате Световното на 42-инчов LED екран. Тогава е първата писмено потвърдена схватка между гладиатори, организирана от Юниус Брутус Пера на римския Капитолий в чест на починалия му син.
Гладиаторският бой постепенно се превърнал от религиозен ритуал в чисто „спортно“ зрелище. От три „двойки“ гладиатори през 264 г.пр Хр., 100 години по-късно Титус Фламинус организира бой между 100 бройки, а Юлий Цезар удря всички в земята с битка между 320 двойки или 640 гладиатори.
Бройката е с една идея по-малка от участниците в Световното първенство по футбол в Бразилия. Там участват 704 футболисти – или 32 отбора с по 22 играчи. Сблъсъците, които вече започнаха можете да видите в програмата на първенството, която МЕТРО публикува.
Съвременната надпревара не може без спонсори и ако Юниус, Титус и Гай Юлий финансирали гладиаторските игри, то днес спонсорите, а сред тях производителите на бира, са основните финансиращи футболните зрелища.
“Юлий Цезар” на световните финали в Бразилия се казва Бъдвайзър. Благодарение на световните първенства по футбол това пиво, придобива глобална разпознаваемост. И докато същинският Бъдвайзър е по-скоро американски, той повече се интересува от NFL. В Европа се асоциира в един момент с F.A. Cup в Англия, а сега е в МЕТРО, точно за мачовете от груповата фаза на настоящия Мондиал.
Следващият спонсор на модерните гладиаторски зрелища е Хайнекен. С близо 50 милиона евро на година за правата върху УЕФА Шампионска лига. През първите години на спонсорството Хайнекен промоцират Амстел, защото в началото се прицелват единствено в европейския пазар. С нарастването на глобалния интерес към Шампионската лига Хайнекен заменя Амстел в комуникацията. Хайнекен ви очаква в МЕТРО през Сезона за шампиони, за да охладите летните жеги, но и да разпалите футболните страсти.
Карлсберг е пивото, което почти изцяло е отдадено на футбола, освен ако не броим спонсорството му на Националния тенис център в София. Най-запомнящият се ангажимент на Карлсберг е вероятно към английския Ливърпул, на чиито фланелки присъства от началото на 90-те до 2010 година. Карлсберг е и в МЕТРО с Туборг и Шуменско пиво и с намигване, че стартът на английското първенство предстои скоро след Мондиала по един от телевизионните канали, на които пивото е партньор.
Сред „футболните“ бири някак неочаквано се нарежда и Корона. Бирата е позната от логото върху мрежите на най-големите тенис турнири от ATP веригата, но и тя проявява интерес към футбола с няколко спонсорства на отбори от Южна и Северна Америка.
Брахма пък е бирата, която доминира в националното първенство по футбол на Бразилия. От големите имена, без да напуска ръгбито, Гинес също проявява интерес към футбола, с ангажименти в Африка и най-вече в Нигерия – най-големият пазар на бира в региона и Гана.
Гинес е и в МЕТРО – вземете я в ръка и емоциите на последния мач гледан в ирландски футболен пъб в края на изминалия сезон със сигурност ще оживеят пред очите ви.
Зрелища и бира – Сезонът за шампиони продължава в МЕТРО до 2 юли. Елате, за да се заредите за емоциите на лятото. Вижте още на: www.metro.bg