Спомняте ли си филма на Стивън Спилбърг "Специален доклад" ? В една от сцените от опаковка за корнфлейкс се излъчва анимационен клип. И между другото действието се развива през 2054 г.
Освен в главите на учени и хора като Спилбърг тази идея дълго време се възприемаше само като научна фантастика. През последните десет години обаче подобни хрумвания започнаха да придобиват форма. Например т.нар. технология добавена реалност (augmented reality - АR) сериозно привлече вниманието на рекламните и маркетинг специалисти.
Една от компаниите, които не само използват този тип нововъведения, но и ги разработват и разширяват, е SEGMARKETING. Израелската фирма, основана от Рафи Албо, може да накара портретна снимка от страница на брошура да оживее като интервю на мобилен телефон само с посочване на изображението. За целта е нужен предварително инсталиран софтуер и устройство с камера.
SEGMARKETING прилага технологията върху поздравителни картички, списания, брошури и дори върху опаковки и етикети. Така чрез комбинацията на печатни и софтуерни технологии потребителите участват активно в предизвикателството, като се информират и забавляват.
За да демонстрира как реалното и виртуалното в комуникацията с потребителите може да се слее, Рафи Албо ще участва в поредното издание на COPI’S на 9 октомври в Интер Експо Център.