IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

"Ако искате да бъдете най-добрият във вашата област, трябва да развиете силна мрежа"

Анди Лопейта е водещ експерт в областта на нетуъркинга

"Ако искате да бъдете най-добрият във вашата област, трябва да развиете силна мрежа"

Анди Лопейта Снимка: Power Networking

Анди Лопейта е автор на няколко световни бестселъра и e признат от издания като The Sun и Financial Times за водещ експерт в областта на нетуъркинга. В продължение на 8 години е бил Изпълнителен директор на една от водещите нетуъркинг групи във Великобритания с над 2000 членуващи компании, а след това е  работил с фирми като NatWest Bank, Merrill Lynch и Mastercard, за да им помогне да реализират пълния си потенциал. На 29 октомври той ще бъде в София и ще бъде лектор на семинара Power Networking в Интер Експо Център.

1. Какво е нетуъркинг и защо е важно да умеем да го правим?


- Както споменах по-горе, нетуъркинг далеч не е само нетуъркинг събития и сайтове, а по-скоро се свързва с хората. Всички имаме опит и сме специалисти в различни обасти, имаме различни идеи и различен поглед върху нещата, както и различни мрежи от контакти. Ако можем да споделяме тези ресурси един с друг, тогава ще можем да постигнем много повече, отколкото бихме могли сами. Това е нетуъркинг. Много малко хора са постигнали успех сами. Най-успешните хора в бизнеса и политиката са постигнали успех с помощта и подкрепата на други хора. Ако искате да бъдете най-добрия във вашата област, трябва да развиете силна мрежа, за да го постигнете.

2. Какво е необходимо да направим, за да комуникираме по-ефективно?


- За начало, трябва да имаме ясна представа за това, което искаме хората да разберат. Може да изглежда очевидно, но толкова много хора нямат ясна цел, която да следват и да адаптират според ситуацията. Как могат другите да ти помогнат, ако ти самия не знаеш от каква помощ имаш нужда? След това трябва да се обградим с хора, които искат да чуят посланието ни. Няма смисъл да споделяш послание с публика, на която не й пука.
 
И накрая, трябва да запазим нещата прости. Правете посланията си „лепкави“ -толкова лесни за разбиране, че хората да могат да ги запомнят и лесно да ги възпроизведат.

3. Защо се свързваме с хората - заради личните им качества или заради това, че могат да са ни полезни? Как да изградим мрежа с хора, които не харесваме?

- Бих казал и двете, но основно заради това, което са. Отношенията укрепват мрежата ви, затова свързването с влиятелни хора, с които не се разбирате и не се цените взаимно, няма да ви помогне да стигнете далеч. Хората, с които се свързвате в началото, може и да не са тези, които директно да ви помогнат да постигнете целите си, но те може да познават правилните хора. Веднъж изградили връзка, която да е намясто и да е силна, позволете да ви представят на правилните хора. Ако съм принуден да изградя връка с човек, с когото не се разбирам, ще потърся области, в които имаме общи интереси, и ще се опитам да започна разговор, свързан с тях.

4. Каква е ролята на социалните мрежи в процеса на изграждане на мрежа от контакти?


- Социалните медии не заместват нетуъркинга лице в лице, но го подобряват. Соцалните неуъркинг сайтове са чудесен начин за осъществяване на първоначален контакт с хората и да останете „близо до очите, близо до ума”. Не можете да се виждате непрекъснато лично с  контактите в мрежата си, но ако общувате онлайн, ще останете в полезрението им. За да се опознаете и да задълбочите връзката си обаче трябва да се стараете да се виждате лично колкото е възможно по-често.

5. Може ли да посочиш 5 грешки, които да избягваме, когато изграждаме мрежата си от контакти?

●    Нетуъркингът не е продаване – затова не се опитвайте да продавате на контактите си. Ако хората искат да си купят от вас, това е добре, но се фокусирайте върху това да помагнете на хората в мрежата си и да създадете връзка с тях. Запомнете, че всеки един член на вашата мрежа също има контакти, което ви дава достъп до още хиляди хора. Затова ако искате да продавате, продавйте чрез своята мрежа от контакти, а не на членовете й. 

●    Оставете „заучените фрази” настрана. Вместо да започнете разговор с непознат, питайки „С какво се занимавате?”, разберете какво общо наистина имате помежду си. 

●    Една от най-големите грешки, които хората допускат, когато изграждат мрежата си е да не поддържат вече създадения контакт при първоначалния разговор. Нетуъркингът е дългосрочна инвестиция, която се базира на взаимоотношенията между хората.

●    Извадете себе си от уравнението, когато говорите с други хора. Много от нас слушат, мислейки как чутото може да задоволи собствените им интереси. Не мислете толкова за себе си, а се фокусирайте върху това, как можете да помогнете на човека отсреща. По този начин има много по-голям шанс другите да помогнат на вас и да изградите стабилна връзка с тях.

●    Когато връзките са силни и хората са готови да ви помогнат, бъдете готови да помолите за помощ. Толкова много хора пропускат възможности, защото се страхуват да попитат, твърде притеснени, че ще са в тежест на някого или че ще изглеждат слаби. Позволете на другите да ви помогнат.

6. Кое е нещото, което знаеш сега, а ти се е искало да знаеш, когато започна да се занимаваш с нетуъркинг?

- Колкото по-ясно сте показали на хората в мрежата ви какви са целите ви, толкова по-лесно ще е за тях да разпознаят точната възможност за вас и да ви препоръчат за съответната работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Спонсорирани публикации
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата