IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

65 000 тона плодове и зеленчуци са продадени в Kaufland България за девет месеца

Компанията предлага богат асортимент от над 280 артикула в тази продуктова категория

Стела Първанова, търговски директор на Kaufland България 
Ивайло Малджански, български производител от с. Златитрап

Стела Първанова, търговски директор на Kaufland България Ивайло Малджански, български производител от с. Златитрап

65 000 тона плодове и зеленчуци са консумирали клиентите на Kaufland България за периода януари-септември 2018 година. За сравнение това представляват по 16 ТИР-а на ден или общо 4333 ТИР-а за целия период. Ако те се наредят един зад друг, биха образували опашка от 78 км.

За да отговори на все по-засилващото се търсене, Kaufland България, като лидер на пазара, поддържа изключително разнообразен и богат асортимент на плодове и зеленчуци. Потребителите могат да избират от над 280 артикула, сред които класически плодове и зеленчуци, сертифицирана био продукция, екзотика, свежи подправки в саксии и цветя.

Богатият избор от различни сортове е също предимство, което компанията отчита в полза на клиента. Най-голямо сортово разнообразие веригата предлага при тиквите през есента, следвани от доматите от януари до август и ябълките между септември и декември.

За да гарантира богатото си и свежо разнообразие, Kaufland България си партнира с 120 различни доставчика на плодове и зеленчуци през различни периоди на годината. 80 от тях са български производители, като през есента, когато е пикът в консумацията на тази стока, голяма част от плодовете и зеленчуците, които компанията предлага, са българско производство.

Търговската верига залага все повече на българското производство, като през 2018 година отчита 10% ръст в броя български производители, с които си партнира, в сравнение с 2017 г. Кaufland способства не само за това продукцията им да достъпва пазара в национален мащаб, но и подпомага производителите в подобряването на производствените процеси, за да се гарантира качеството и свежестта на продукцията.

"Компанията ми помогна да се сертифицирам по Global G.A.P, в резултат на което имам възможност да намаля наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизирам производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията ми", коментира Ивайло Малджански, български производител от с. Златитрап, който се развива с Kaufland България от вече 10 години.

Зад свежия плод и зеленчук, който компанията предлага във всички свои хиперкармети в страната, стои прецизен процес по контрол на качеството на няколко нива – от регулярни посещения на ферми-партньори и наблюдение на производствените им процеси, до редовни проверки на нивата на пестицидите всеки месец в сертифицирана българска лаборатория.

Строгият контрол по качеството и свежестта на плодовете и зеленчуците има изражение и в логистиката на Kaufland България. 363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на компанията в с. Стряма обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на изискванията на търговската верига за грамаж/диаметър, клас, произход, етикет.

Съхраняват се при строго съобразена за тях температура - повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса. Транспортирането им до хипермаркетите на компанията също се осъществява при строг температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони. Движението им се проследява сателитно, което позволява температурата да се проследява във всеки един момент от пътя им до хипермаркетите на веригата в
цялата страна. По този начин се избягва температурният шок при излагане на стоката на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.

От 1 100 000 палета, които са комплектовани в логистичния център на компанията през изминалата година 205 000 са били с плодове и зеленчуци.

Качеството и свежестта са основен приоритет на Kaufland България. Това изисква от компанията „висш пилотаж“ в управлението на цялата верига от доставки: пълен синхрон и добра организация между отделните й звена, използване на високи технологии, изключително стриктен контрол на качеството, както и грижа за израстването и развитието на всеки един от партньорите по веригата – от местните производители до транспортните фирми, които доставят продукцията в мрежата от хипермаркети в цялата страна.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Спонсорирани публикации
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата