През последните 20 години традиционната роля на телевизора в дома ни отстъпва място на други видове развлечения. За младите поколения гледането на телевизия категорично остава на заден план, но това не означава, че са обърнали гръб на телевизора, а напротив. Поколението Z (родените между 1996 и 2009 г.) например се забавлява основно, като играе игри, включително използва телевизора за конзолните заглавия. За около 26% от представителите на това поколение игрите са основен начин за развличане, като 87% от тях твърдят, че играят видео игри ежедневно или всяка седмица. За 10% от респодентите гледането на телевизия или филми е основен начин за прекарване на свободното време, показва проучване на Deloitte. Според него за всички останали възрастови групи обаче това остава основно занимание по време на отдих.
Свидетели сме на постепенен преход, в който потребителите променят начина, по който ползват телевизорите си. За производителите на тези устройства остава предизвикателството да отговорят на все по-разнообразните потребности на хората.
Можем да разделим основните показатели, които се следят при покупката на телевизор, на три – добро качество на картината, изключителен звук и красив дизайн, който да пасне добре на интериора. Всичко това може да бъде открито в серията телевизори на Samsung – Neo QLED, която помага най-добрите иновации в областта да достигат до потребителите. За целта компанията надгражда QLED технологиите, включително и своите Neo QLED решения от миналата година, предлагайки разширена продуктова гама и нови аксесоари. В тази нова серия попадат няколко 4K модела - QN95B / QN91B / QN85B / QN90B, както и 8K предложения за най-големите ценители - QN900B / QN800B / QN700B.
Перфектна картина
Независимо дали става дума за игри, филми и сериали, или просто за гледане на телевизия, потребителите на първо място търсят качествената картина. За постигането на максимално детайлни изображения и потапящо изживяване 2022 Neo QLED серията работи с процесора Neo Quantum. Новият му вариант – Neural Quantum Processor, с който са снабдени всички 8К модели и премиум 4К модела QN95B, използва данни, генерирани не от една, а от 20 невронни мрежи, а това увеличава нивото на яркостта от 12- на 14-битова градация, за да има повече контрол на светлинния източник, т. нар. Quantum Mini LED елементи. Благодарение на развитите си технологии, телевизорите контролират осветеността в 16 384 точки на екрана, което е 4 пъти повече спрямо предлаганите по-рано 4096 .
Максимално качество на картината предлага 8K флагманът QN900B, който има обновена технология на екрана – Quantum Matrix Pro, предоставяща върхово постижение в управлението на светлината. В сравнение с миналогидшната Quantum Matrix тя е снабдена с 1,5 повече зони за осветление. За геймърите ще обикнат Neo QLED 2022, тъй като екараните им разполагат с честота на опресняване от 144 Hz и осигуряват върхова производителност, за да има много ясни и отчетливи изображения, дори и в моментите на много бързи движения в играта.
Всъщност Samsung ползва сертифицирана технология на ядрото FreeSync Premium Pro, благодарение на която картината е плавна и се предлага висок динамичен обхват. Това означава, че при гледане няма никакво накъсване, което да дразни очите, и не откъсва потребителя от развлечението.
Богатството и наситеността на цветовете също могат силно да повлияят на изживяването при гледане на телевизия. Neo QLED серията ползва Quantum Dot и Quantum HDR, за да се погрижи за това. Първата технология представлява иновация в дисплеите и включва квантови точки с наноразмер. Чрез тях телевизорът може да предостави пълен обем на цветовете. Quantum HDR пък се грижи за дълбочината на цветовите детайли, а акцентът пада не само върху светлите нюанси, но и върху черното.
Същевременно процесорът може да анализира контури, форми и повърхности и успешно да контролира формата на светлината на елементите Quantum Mini LED. Така се оптимизира яркостта и всички обекти се визуализират максимално добре. А за по-голяма реалистичност, която е ключова при игрите и пълното потапяне в тях, има високоинтелигентен алгоритъм за качеството на картината. Задачата му е да анализира обектите на екрана и това къде са разположени пространствено спрямо фона, а по този начин гарантира по-силна представа за дълбочина, нарича се Real Depth Enhancer.
Едно от най-неприятните неща при по-старите телевизори е неспособността картината да се вижда добре от различни ъгли. Особено в моментите на игра, когато всеки детайл от случващото се е важен, Ultra Viewing Angle в новите модели от серията 2022 Neo QLED предлага ясно и детайлно изображение от всяка точка на стаята, за да няма никакъв компромис с приятното прекарване у дома.
Звук
Новите телевизори на Samsung са подготвени и за това да предложат страхотен звук. Отговорност за него носи както процесорът, така и технологията Object Tracking Sound, която тук намираме в Pro версия. Тя пренасочва звука, за да се движи в пространството заедно с посоката на движение на обектите на екрана. Мощните високоговорители балансират звука в зависимост от сцената, а цялостното изживяване се дължи на Dolby Atmos системата. Това, което срещаме за първи път, са интегрираните горни високоговорители, които надграждат звука и го правят още по-всеобхватен. Идеята на Samsung е възможно най-прецизно да калибрира звука чрез SpaceFit Sound, за да може потребителят да се чувства наистина потопен в това, което се случва на екрана.
Дизайн и аксесоари
Дизайнът е третият определящ фактор при избора на телевизор, защото всеки потребител иска устройството да пасне добре на интериора му. Миналата година южнокорейският технологичен гигант представи 8K моделите от Neo QLED гамата с емблематичния Infinity One Design. Той залага на изключително тънък корпус и Ultra Slim рамка. Същият подход компанията използва таиз година и при премиум 4K модела QN95B от новата си серия телевизори. Останалите 4К телевизори от Neo QLED 2022 са с Neo Slim дизайн, който също се отличава с тънък профил и минималистичен вид.
Но Samsung разбира необходимостта от допълнителна персонализация, свързана с особеностите на всеки дом, затова залага на аксесоарите за монтаж на стената Full Motion Slim Wall Mount и поставката Auto Rotating Wall Mount Stand, позволяващи гледането на съдържание във вертикален режим. С този механизъм работи и любимият на Z поколението лайфстайл телевизор – The Sero.
Тънкият подвижен модул Slim One Connect пък ограничава броя на видимите кабели около телевизора и дава възможност за една по-минималистична визия на дневната стая.
Новите телевизори на компанията за първи път включват и соларното дистанционно Solar Cell Remote. Както подсказва и името му, то се зарежда от слънчевата светлина, а това е чудесно зелено решение, тъй като се намалява използването на батерии за еднократна употреба, които са трудни за рециклиране.
Грижа
Разбира се, не бива да пренебрегваме опазването на зрението заради прекомерното време, прекарвано пред телевизора. За целта Samsung залага на режима EyeComfort, чиято задача е автоматично да регулира яркостта на екрана и тоновете на картината. Това се случва чрез вграден светлинен сензор, който обработва информацията, свързана с изгревите и залезите. Екранът може да се адаптира постепенно при промяна на светлината в помещението. Той може не само да намали количеството излъчвана светлина, но и да адаптира нивата на синята светлина, като покаже по-топли тонове. Антирефлексната технология също помага за щаденето на очите, като намалява разсейването на светлинни отражения, независимо къде седи зрителят.
Новият живот на телевизора
Истината е, че телевизорите днес живеят по-различен живот от този преди 5-10 години. Днес хората са много по-взискателни и категорично искат по-големи и по-персонализирани устройства за дома. Проучване на Samsung показва, че 8 от 10 потребители са сменили телевизора си с по-голям. А това означава и по-голямо вглеждане в детайла, търсене на по-реалистична картина и по-добра резолюция (4K или 8K). Телевизорът продължава да е обединяващото устройство вкъщи, а в тази си роля има задачата да потапя цялото семейство в нови светове – в тези на киното, телевизията и игрите.
И още нещо...
Моделите са вече в кампанията по предварителни поръчки, която продължава от 21.03.2022 до 10.04.2022 г. Участват всички размери телевизори от сериите Neo QLED 8К: QN900B и QN800B; както и от QLED 4K сериите: QN95В, QN90В, QN85В. При покупка на телевизор от 8К сериите, потребителят получава ваучер /код за отстъка/ на стойност 1000 лева за закупуване на саундбар или друг телевизор, а за 4К моделите ваучерът / отстъпката/ е 600 лева. Той може да се използва при закупуване на саундбар или друг телевизор в периода до 31.07.2022 г. Ваучерът важи за всички модели саундбарове и телевизори Samsung налични на пазара, включително и за предстоящи модели, излезли до 31.07.2022
Всеки потребител, който се е регистрирал в периода от 01.03.2022 до 20.03.2022 г. в рамките на кампанията по предварителната регистрация на сайта на Samsung България, е получил промо код на стойност 100 лева, който може да бъде използван по време на предварителните поръчки за моделите телевизори, които участват в кампанията.
Повече можете да научите тук.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.