Нов сериал ни връща към Втората световна война. Историята на "Сингапурска хватка", който може да гледаме по Epic Drama от 7 март в 22:00 часа, ни отвежда в Сингапур по време на японската инвазия. Адаптацията е на носителя на "Оскар" Сър Кристофър Хамптън по романа на носителя на Booker Джей Джи Фарел.
Главните роли са поверени на Дейвид Мориси ("Живите мъртви") и Чарлс Данс ("Игра на тронове"), а в каста е и Джорджия Близард, позната от "Тор: Рагнарок".
Младата австралийска актриса се мести в Лондон непосредствено преди пандемията от коронавирус да блокира света и да промени нормалното всекидневие на всеки. Заради участието си в сериала Джорджия заживява няколко месеца в Малайзия заедно с целия снимачен екип.
За времето на снимките и как ролята на Джоан й се е отразила - ето какво сподели Джорджия пред Dnes.bg.
От 7-ми март "Сингапурска хватка" ще бъде излъчван и в България. Разкажете малко повече за сериала.
Това е сатирична драма, чието действие се развива в Сингапур по времето на японското нашествие през Втората световна война. Историята се съсредоточава около британско семейство, което крои интриги докато се бори за успеха на своя бизнес с каучук. На преден план излиза богатството и пищния му начин на живот, докато светът наоколо буквално се руши. Моята героиня е Джоан Блекет, която заедно с баща си Уолтър правят всичко по силите си, за да защитят своя бизнес.
Кое бе най-сложното за вас в образа на Джоан?
Бях силно привлечена от предизвикателство да я изиграя, защото тя изобщо не прилича на младите женски образи, за които бях на прослушване по това време. Героинята ми е силно уверена в себе си и агресивно преследва целите си. И въпреки че в морален план съм напълно несъгласна с нейната житейска позиция, наистина беше забавно да играя човек, който има способността да притежава толкова контрол. Героинята ми е наистина опияняваща смесица от чар и безмилостност и беше истинска радост да се изведе нейната емоционалност на екрана.
Сложната й същност е визуализирана в доста стилни тоалети.
Мисля, че смених повече от 25 костюма. Имах голям късмет да съм с толкова интересни рокли. Ан Маскри (Ann Maskrey), която проектира нашата цялостна визия имаше вълнуваща гледна точка за това как средата, в която се намираме, влияе върху начина, по който се обличаме. Така че се вижда какво влияние има различната култура у персонажите. Тоалетите ми са толкова ярки и това няма как да не се отрази на цялостното възприятие. Мислите си за драматичните събития от Втората световна война през 1940 г. Това предвещава доста мрачна цветова палитра, но тъй като персонажите са в Сингапур, където е толкова горещо, движейки се из великолепни градини, всички костюми са невероятно ярки. Решенията са смели и тази визуална страна на историята е представена наистина забавно.
Втората световна война е любима тема за много режисьори. Какво е различното тук?
Да, но Сингапур не присъства често в сюжети за Втората световна война. Случилото се в Сингапур е значителна част от британската история. Чърчил нарече падането на Сингапур най-тежкото бедствие и най-голямата капитулация в британската история. Така че мисля, че е много интересно да се уповаваме точно на тази част от историята и така да се освети още един нюанс от Втората световна война, за която зрителите не знаят много. Надявам се, че това ще вдъхнови хората да научат повече за миналото, за което до този момент не се е говорило толкова.
Промени ли се вашето разбиране за войната като цяло след участието в сериала?
Конкретната история беше нещо, което не познавах. Свикнали сме да гледаме на събитията от Втората световна война като една голяма всеобхватна тема. Сигурна съм, че след 10 години ще говорим така за пандемията – като за нещо обобщено, през което всъщност сега преминаваме. Малките неща се случват всеки ден и всеки от нас има различна история, която става част от света. Всеки преживява случващото се различно. А да се върна към точно конкретно място и време е интересно и предполагам, че ми е позволило да имам повече съзнание за миналото. Приемам го не просто като обобщено събитие, а като история, която буквално е засегнала всеки отделен човек по това време.
Споделете за някой любим момент от снимачния процес.
Обичам всяка от сцените, в които снимахме с голяма част от актьорския състав. За мен бяха особено ценни епизодите, в които имах възможност да работя с много различни хора и да усетя специфичните им подходи към работата. Имахме доста дълги вечери и градински партита и това са дните, които очаквах с нетърпение.
Освен в сериали, сте имали и участия в пълнометражното кино. Къде се чувствате по-комфортно?
Не знам дали усещам голяма разлика в процеса на създаване на сериал или пълнометражен филм. За да бъда честна, мога да кажа, че всяка работа е толкова различна, колкото и всяко телевизионно предаване, както и всеки филм. Динамиката в тази продукция беше наистина уникална с това, че всички бяхме като у дома си в Малайзия в продължение на четири месеца. Така че това носеше доста по-различно усещане, отколкото ако отиваш на работа и се връщаш у дома в края на деня. Мисля, че всяка една роля е нещо ново и това е част от забавлението на тази индустрия. Нужно е непрекъснато адаптиране и постоянно изпитваш нови неща с нови хора.
Нови хора и нови места са нещо, което звучи особено силно в условия на пандемия. Как COVID-19 промени кариерата ви?
Светът почувства големите промени във всяка една индустрия. Пандемията ме завари в момент, в който току-що се бях преместила в Лондон. Това стана около седмица преди COVID да удари Великобритания миналата година, така че не очаквах да прекарвам по-голямата част от времето си в затворено пространство. Всички се намираме в момент, който очакваме да отмине. Това, което ме утешава е факта, че многа хора са се уповавали на филми и телевизията като бягство от тази действителност и са намерили в тях начин да преодолеят това наистина сложно време. Мисля, че тепърва ще има голям глад за нови истории. Докато преминем през трудностите, надявайки се да излезем от другата страна, ни остава вълнуващото време с филми и телевизионни проекти. Интересно ми е да видя докъде тези истории ще ни отведат.