Риалити шоутата са най-успешно изнасяните европейски телевизионни програми, особено към САЩ, показва проучване, цитирано от Euobserver.
Независимото изследване, проведено по поръчка на Европейската комисия, установява обаче, че традиционният „дефицит в търговския баланс на тв програмите между Европа и останалия свят” е все още налице.
„Почти всички европейски телевизии са купили известни американски програми, както тв сериали, така и холивудски продукции”, като все повече се увеличава и вносът от Азия, се казва в доклада.
Изследването установява обаче, че през последните няколко години износът на европейски програми се е засилил по отношение както на броя програми, търгувани в рамките на Европейския съюз, така и извън него.
Редица европейски тв формати, основно от Великобритания и Холандия, са били изнесени за САЩ.
Предавания като Survivor, продуциран от британско-шведската компания Planet 24, Big Brother на холандската Endemol и британският Pop Idol са добили значителна популярност сред американските зрители.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.