Концернът Goodyear присъства в България от 18 години. Компанията участва на българския пазар с част от марките които се произвеждат в нейните заводи, а именно Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava и Debica - от най скъпите до най-евтините на пазара.
С Борис Чернев, директор на Goodyear за България, разговаря Христина Машкова.
- Г-н Чернев, да се върнем малко назад, защо компанията реши да навлезе на българския пазар?
Goodyear e интернационална компания и като такава е логично да присъства на всеки пазар. На някои с по-малко присъствие, на други с по-голямо. В България присъствието ни е доста осезаемо и трайно, в порядъка от 25% от пазарния дял в страната на нови гуми.
- Означава ли това, че сте доволни от присъствието си в България?
Спокойно можем да кажем, че сме доволни, както ние, които сме в България, така и ръководството на компанията, което, разбира се, следи нашата работа. Малко са страните, в които компанията може да се похвали с пазарен дял, надхвърлящ една четвърт, с изключение на Северна Америка, където е централата на фирмата. Там Goodyear държи над 40% от пазара.
- Какви според вас са основните слабости на българския пазар за гуми?
Нашите потребители са хора с доста добри познания и доста висока потребителска култура. Те много добре знаят кое е добро и кое не, но техният стремеж към доброто е ограничен от ниските финансови възможности, които имат, и все пак желанието е едно, възможностите са друго. Ето например ако погледнем нашите продажби – около 70% от гумите, които продаваме, са от ниския ценови сегмент, а останалите са от средния и високия: точно поради тази причина - ниска покупателна способност на нашия потребител.