Интересът от страна на наемателите към проекти за аутлет центрове на нови пазари продължава да расте, но този тип активи е изправен пред сериозна конкуренция от страна на електронните магазини, тъй като търговските вериги все повече се стремят да ликвидират инвентара си от залежали стоки онлайн, сочи нов доклад.
eBay се е насочил към редица търговски марки, на които предлага възможност да се освободят от своите продукти, без да накърняват репутацията си. Общо 59% от стоките, продавани в eBay, са нови продукти на фиксирана цена.
15% от продажбите на дребно
Тази тенденция се очаква да се засили с помощта на нови услуги като Outlet Store на eBay. Тя представлява алтернатива на физическите аутлет центрове, продавайки стоки на промоционални цени директно от търговците и производителите.
Водещи търговски вериги като Debenhams и Superdry вече са започнали да използват този нов канал за реализация на продуктите си.
Редица анализатори започват да се чудят дали подобни услуги ще доведат до криза в сегмента на традиционните аутлет центрове.
По време на Петата европейска конференция на Международния съвет на търговските центрове (ICSC), проведена в Милано миналата седмица, Патрик Мъндън, директор „Връзки с продавачи“ в eBay, е изложил съществени факти за потенциала на електронния магазин.
Порталът е реализирал продажби на стойност 68 млрд. евро през 2009 г. Тази сума се очаква да нарасне с 11% през следващите няколко години. В момента eBay има 5-6% от глобалния пазар на дребно, като този дял се прогнозира да се повиши до 15%.
Също така компанията твърди, че е отнела около 14% от традиционната търговия, въпреки че според нея 11% от офлайн търговията в момента се случва онлайн, така че нетният ефект от конкуренцията на електронния магазин е едва 3% спад в продажбите на веригите на търговските улици.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.