За деветте месеца на годината потреблението на безалкохолни напитки в страната пада с 4,9 на сто до 1,228 млрд. литра, показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
Като основна причина за това се посочва икономическата криза, която е довела до свиване на потребителските разходи и консумацията.
Студеният чай увеличава дела си в потреблението на българите за сметка на натуралните плодови сокове и нектари. За първите девет месеца на годината потреблението на студен чай се увеличава с 15%, а в същото време потреблението на натурални сокове и нектари пада с 14%.
Като цяло потреблението на газирани напитки е паднало с 4% през първите девет месеца на годината на годишна база. Спадът при потреблението на напитки от групата “енергийни и спортни” е 7 на сто.
Очакванията на бранша са в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне ниво от 220 литра на човек.
Още новини от икономика и политика