През 2004 г. обемът на българския далекосъобщителен пазар съставлява около 7% от общата стойност на БВП за България и за поредна година изпреварва ръста на БВП.
Съгласно обобщените данни от сектора, през 2004 г. продължават да нарастват размерът и делът на приходите от мобилните услуги, а тези на фиксираните услуги плавно да намаляват.
Пазарът на мобилни услуги в страната е нараснал с 25% в абсолютна стойност и съставлява половината от целия обем приходи от далекосъобщителни услуги. През годината конкуренцията продължи да се развива основно между двата оператора на цифрови мрежи, при запазване на лидерските позиции на Мобилтел, засилващо се присъствие на втория GSM оператор – “Космо България Мобайл” ЕАД и почти отшумяващо пазарно присъствие на първия мобилен оператор в страната, „РТК” ООД.
Продължава да се развива пазарът на предплатени мобилни услуги и услуги с добавена стойност при отчетен интерес на българския потребител към услуги като мобилен Интернет и мултимедийни съобщения.
Въпреки, че проникването на мобилни услуги в България отбеляза сериозен ръст за последната година и достигна 65%, то все още остава твърде ниско в сравнение с нивата в страните от Европейския съюз. През последните години в някои европейски държави ръстът на мобилния пазар достига над 100% поради факта, че потребителите на мобилни услуги притежават повече от един мобилен телефон. Следва да се отбележи и големия брой предплатени абонати на мобилни услуги – 2/3 от общия брой абонати.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.