Специалистите от ATRS наблюдават 116 летища. При изготвянето на класацията се измерват и сравняват основни аспекти от летищната дейност като: продуктивност и ефикасност; себестойност и конкурентоспособност; финансови резултати; летищни такси и др.
За най-ефикасни летища в Северна Америка и Тихоокеанския регион бяха определени съответно летищата в Тампа и Сингапур.
Институтът за изследване на въздушния транспорт е третата авторитетна институция, която обявява летище Копенхаген за №1 в Европа за 2005 г. Наскоро датското летище бе определено от пътниците за “Най-добро европейско летище”, според международното проучване AETRA, което се осъществява съвместно от Международната организация по въздушен транспорт (IATA) и Международния летищен съвет (ACI).
Летището спечели този приз за четвърта поредна година. В началото на годината летище Копенхаген бе обявено за “Най-добро европейско летище” и от авторитетното немско списание Business Traveller. Датското летище е избирано за “Най-добро летище на света” през 2000 г. и 2002 г. от IATA Global Airport Monitor на базата на проучвания на 80 000 пътници в световен мащаб.
Летище Копенхаген се оперира от Copenhagen Airports A/S, компанията подписала договор с Министерството на транспорта и съобщенията за предоставяне на концесия на летищата във Варна и Бургас, след като спечели конкурса за концесионер на морските летища на България.
Освен летище Копенхаген, Copenhagen Airports A/S оперира още 9 летища в Мексико, включително основната туристическа дестинация на САЩ - Канкун, летища във Великобритания и остров Хайнан, най-популярната туристическа дестинация в Китай. Като стратегически партньор и инвеститор в летища в Мексико, Великобритания и Китай, CPH оперира с повече от 45 милиона пътници в 13 летища. От 1998 г. само в международните си проекти Copenhagen Airports A/S (CPH) е инвестирала 258 милиона евро.