Повод КЗК да се самосезира е рекламната игра с продуктите с марка NIVEA в периода 01.02-30.04.2005 г. с организатор “Байерсдорф България” ЕООД. Наградите са 3 автомобила Фолксваген Поло и 1000 пакета “Прима”.
Разпоредбата на чл. 34, ал. 6 от ЗЗК забранява продажбата на продукт, обвързана с предоставянето на възможност за спечелване на награда, значително надвишаваща цената на продукта.
От събраните по преписката доказателства, КЗК установи, че участието в промоцията може да се осъществи чрез покупка на продукти с марка NIVEA, върху които е поставен защитен от скрач лента стикер с уникален код, който се изпраща като SMS за абонати на «Мобилтел» АД, съобщава се на посочен телефон за абонати на други оператори или се изпраща по пощата. Дадена е и възможност за участие без покупка чрез участие в Интернет игра на посочен интернет адрес и 2 списания.
В конкретния случай са връчени два вида награди, като едната - автомобил «Фолксваген Поло» значително надвишава цената на продуктите, образуващи 20 точки. Критерият за значително превишение е установен с решение на комисията, с което приема, че такова е налице, когато стойността на наградата надвишава със 100 пъти стойността на стоката или услугата, като се поставя ограничение във всички случаи стойността на стоката или услугата да не превишава сумата от 10 минимални месечни работни заплати за страната.