Петчленен състав на ВАС остави в сила решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от май тази година, с което на “Нестле-България” АД, гр. София са наложени две санкции от по 150 хил. лв., съобщиха от комисията. Решението не подлежи на обжалване.
Компанията е нарушила Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) с провеждането на две промоционални игри, участието в които е свързано с изпращането на лога от продукти на Нестле. Наградите са били автомобили, спално бельо и боксови круши.
Разпоредбата на член от ЗЗК забранява извършването на продажба, когато заедно с нея се предлага или обещава нещо, чието получаване зависи от: решаване на задачи, ребуси, въпроси, гатанки; събиране на серии от купони и други подобни; разиграване на игри с парични или предметни награди, чиято стойност значително надвишава цената на продаваната стока или услуга.
В изводите на КЗК и на решаващия съд е констатирано, че в разглеждания период продуктите на “Nestle Classic”, “KitKat Chunky” и “KitKat” се предлагат заедно с обещаните награди, които значително надвишават стойността на продаваната стока.
В противоречие с добросъвестната търговска практика акционерното дружество “Нестле-България” нелоялно е привлякло или е могло да привлече повече клиенти, с което е създало възможност за увреждане на интересите на конкурентите, поради което съдът приема наложената санкция за законосъобразна.
Тъй като от страна на дружеството е констатирано повторно нарушение, размерът на двете санкции е обоснован и не е прекомерен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.