По думите му Министерството на транспорта и съобщенията, и БДЖ засилват мерките срещу гратисчиите, както и за охрана на кондукторите. Ако това не помогне, ще бъдат наети частни фирми за тази дейност, закани се той.
Железопътният транспорт все още е най-евтиният у нас, но качеството му остава доста ниско заради лошата инфраструктура. Инвестиции за поддържане, ремонт и модернизация на железопътната мрежа липсват, което намалява конкурентноспособността на ж.п. транспорта спрямо автомобилния. От транспортното министерство обявиха през март, че се подготвят проекти за модернизацията на железопътната ни инфраструктура, които обаче ще се осъществят след влизането ни в Европейския съюз. Стойността на проектите е 6 млрд. евро. През миналата година БДЖ са превозили около 35,5 млн. пътници спрямо 35,2 млн. през 2003 г. През 1990 г. пътуващите с влак са били над 102 млн. Притежаваните вагони и локомотиви от БДЖ са на средна възраст над 25 години. Изключение правят рециклираните 50 вагона по програмата за оздравяване, финансирана от Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие и модернизираните 6 броя електрически локомотиви, както и новите мотриси Desiro.
БДЖ губи по 2 млн. лева годишно от гратисчии
Министерството на транспорта и железниците ще засилят мерките срещу пътуващите без билети
04.08.2005 | 11:29 ч. Обновена: 18.01.2025 | 17:37 ч.
1
Между един и два милиона лева годишно губи БДЖ от хора, пътуващи без билет и от разрушаване на имуществото във влаковете, обяви преди заседанието на кабинета днес Николай Василев, вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията в оставка.
Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
Бурята "Ейоуин" отне живота на двама души в Ирландия, хиляди домове са без ток
-
От Кевин Костнър до Брус Уилис – холивудските икони, които навършват 70 през 2025
-
Каква е тайната на добрата кукерска маска?
-
7 неща, които хората от поколението X бяха учени за брака
-
Водещите тенденции в маникюра за 2025
-
Шофьор почина зад волана пред очите на жена си и детето
-
Защо нито един руснак няма да се пенсионира заради старост през 2025 година?
-
САЩ спират програмите за влизане на мигранти, включително украинци
-
Ангел Найденов: За помощта за Украйна получихме милиони от Европа
-
Все още търсят мъжа, изчезнал при взрива в Банкя
-
Балабанов: В новия проектобюджет за 2025 г. ще има затягане на коланите
-
Ракетата "Орешник" – руското чудо или опит за сплашване на Запада?
-
Костадинов: Унищожаването на българския лев е смърт за българската финансова система
-
Тръмп не се отказва: Канада ще е щат на САЩ, Гренландия също иска да се присъедини
-
Защо нито един руснак няма да се пенсионира заради старост през 2025 година?
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата