Американският производител на самобръсначки Gillette е повишил нетната си печалба с 12,8% до 415 млн. долара за четвъртото тримесечие на 2004 г., срещу 368 млн. долара за предходната година, съобщи Investor.bg.
Печалбата на акция възлиза на 41 цента, при прогнози на анализаторите за печалба от 42 цента.
Оборотът за тримесечието е нараснал с 19% до 3,11 млрд. долара, срещу 2,62 млрд. за сравнимото тримесечие на 2003 г.
Добрите резултати на компанията се дължат на силните продажби както на старите продукти, като батериите Duracell, така и на по-новите продукти като самобръсначките M3 Power и Venus Divine, и електрическата четка за зъби Oral B Professional Care 8000.
За цялата година компанията, към която Procter and Gamble прояви интерес за закупуване, е реализиралa нетна печалба в размер на 1,69 млрд. долара, срещу 1,38 млрд. долара за 2003 г., или ръст от 22%.
Според Джеймс Килтс, изпълнителен директор на Gillette, компанията е реализирала рекордни печалби за втора поредна година и така е направила “гигантска крачка напред”.
“Сделката с Procter and Gamble ще доведе до сливането на две много силни компании в сектора и ще се превърнем в най-добрият производител на потребителски продукти в света”, добавя още Джеймс Килтс.
От компанията са отчели ръст на приходите от продажби в развиващите се страни като Латинска Америка, Китай и Русия.
“Очакваме 2005 година да бъде успешна за нас, дори се очертава да бъде най-активната досега относно пускането на пазара на нови продукти, най-вече от серията самобръсначки и продукти за устна хигиена”, допълва директорът на Gillette.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.