Нестле, най-големият производител на храни в света, отчете скок от 32% на печалбата си за първото шестмесечие на годината до 3.68 млрд. франка (2.93 млрд. долара), от 2.78 млрд. долара за същия период на 2004 г.
Причина за ръста е намаляването на разходите и увеличаването на продажбите в САЩ и Азия.
През последните три години швейцарският гигант успя да спести 3.2 млрд. франка, в резултат от амбициозната програма за ограничение на разходите на изпълнителния директор Петер Брабек.
Продажбите на компанията за периода бележат увеличение в размер на 5.2 на сто до 43.7 млрд. долара.
Акциите на Нестле, която произвежда продукти като Нескафе и минералната вода Перие, паднаха с 3.5 франка, или 1% до 354.5 франка за акция тази сутрин на борсата в Цюрих. Книжата на компанията обаче са се качили с 19% от началото на годината.
Ценните книжа на най-големия конкурент на швейцарците – Юнилевър, производител на чая Липтън и сладоледите Магнум, отбелязват по-малък ръст от началото на година – 14%.
В България компанията навлиза през 1994 г. със закупуването на най-големия производител на шоколадови и захарни изделия ШЗИ София. У нас Нестле произвежда вафлите Мура, бисквитите Житен дар и др.