Поделението на компанията за бързооборотни стоки Unilever за Централна и Южна Европа купи марките сладолед на „Дарко”, дистрибуторската мрежа и производствения отдел от досегашния собственик – Balkan Accession Fund, съобщи компанията.
„Дарко” е втората по големина компания за сладолед в България. С придобиването на „Дарко” „Юниливър Централна и Южна Европа“ ще навлезе на пазара на сладолед в България.
"Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара. Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на Юниливър в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите”, твърди председателят на Юниливър за Централна и Южна Европа Марк Дезенфанс.
Приходите от продажби на „Дарко” през 2010 г. възлизат на 7 млн. евро (13,8 млн. лева). Като част от споразумението близо 80 служители ще преминат към Uniliver.
„Дарко” ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените марки на „Дарко” за българския пазар. Споразумението подлежи на одобрение от българските регулаторни органи за защита на конкуренцията.
Unilever е един от водещите световни доставчици на бързооборотни стоки с активна дейност в повече от 100 страни и продажби в над 180 държави.
Портфолиото на компанията включва 12 марки на стойност 1 млрд. евро всяка, сред които Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall’s/OLA/Langnese, Hellmann’s, Calvé, Unox, Pond’s, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal и Glorix/Domestos. Компанията има близо 167 000 служители и реализира годишни печалби на стойност 44,3 млрд. евро през 2010 г.
Още икономика и политика в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.