Това означава, че си запазваме правото в бъдеще да изтеглим сумите от гаранциите, които са дадени от "Щрабак", главен изпълнител на проекта "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София", добави той. По думите му, новият терминал ще бъде открит, когато има наистина работещо летище.
Съществува първоначално забавяне от около 6 месеца, породено от изпълнителя, за което не е получено обяснение за причините, допълни Мутафчиев. Тогава Министерството на транспорта и съобщенията не е предявило адекватни мерки, а е имало възможност да се търсят претенции за смяна на изпълнителя, коментира той.
Първоначално договореният срок за извършване работата по строителството на терминала е бил 16 декември 2004 г. Със заповед той е променен на 31 август 2005 г. и този срок не може да бъде спазен, добави министър Мутафчиев.
Очакваното удължение, според уверенията на "Щрабак", ще бъде между 6 и 8 седмици. Първоначалният срок за завършването на новата писта е 4 април 2005 г. С решение на Управителния комитет, срокът е променен на 2 ноември 2005 г., посочи министър Мутафчиев.
Според него новият срок вероятно също няма да се спази и ще бъде удължен до септември 2006 г. Личните ми очаквания са завършването на площадката и местата за стоянки да се забави до март 2006 г., каза той. Сегашното правителство не е подписвало допълнителни финансови условия и не е правило отстъпки пред изпълнителя, добави той.
Забавянето, свързано с допълнителното частично проектиране на основните проекти, също е следствие на недостатъчно информация за геоложките проучвания на теренните условия, коментира той.
В писмо от 11 юли 2005 г., изпратено от "Щрабак" до Министерството на транспорта, е отправено искане за два междинни срока за удължаване на довършителните работи - 14 октомври 2005 г. и 16 декември 2005 г., поясни министър Мутафчиев. По думите му, това искане не е одобрено.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.