Предмет на разследване от страна на комисията е доколко провеждането и рекламата на такива игри съответстват на разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) и по-конкретно:
- необходимостта от издаване на разрешение за организиране на хазартна игра по Закона за хазарта – когато издаването на разрешение се изисква, но организаторите не разполагат с такова, те неправомерно си осигуряват предимство пред останалите участници на този пазар, тъй като не заплащат необходимите такси, предвидени в Закона за хазарта и не изпълняват задълженията по същия закон, което може да представлява нарушение на ЗЗК ;
- изчерпателно посочване на всички условия на играта, които имат значение за вземане на решение за участие в нея - в случаите, когато не е посочената цената на SMS-a или телефонното обаждане или необходимия брой SMS-и или обаждания, необходими за регистриране на участие в играта е възможно да е налице нарушение «въвеждане в заблуждение» по смисъла на ЗЗК ;
- налице ли е действително осигуряване и раздаване на обещаните награди – във връзка с нарушението «въвеждане в заблуждение» по смисъла на ЗЗК ;
- други действия на организаторите, за които съществуват съмнения, че нарушават разпоредбите на Глава седма «Нелоялна конкуренция» от ЗЗК.
Комисията анализира отделно всеки конкретен случай при преценката си дали провеждането и рекламата на дадена игра нарушават ЗЗК, когато бъде сезирана от конкуренти или се самосезира.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.