Задържането на високо ниво на водите на р. Дунав необичайно продължително време и възникнали проектантски пропуски са причина за забавянето на строителните работи, обясни министърът.
Според него някои пропуски са допуснати в следствие на бързане, за да включи страната в рамките на поставените срокове по договорите.
До две седмици изпълнителите на строежа ще внесат в МРРБ своите предложения за преодоляване на проблемите. Може да се наложи известно оскъпяване на обекта и да се работи без прекъсване при високи води на Дунав, като по този начин да бъдат компенсирани в значителна степен сроковете, които са пропуснати, каза още Гагаузов.
Той посочи, че ще бъде търсено и проектно решение на появилото се различие на нивата на фериботната връзка с румънската страна. Министърът изрази надежда, че до 20 дни проектантските проблеми ще бъдат преодолени и работата ще започне отново.
Срокът, който бе обявен за пускане на обекта - август 2006 г., много трудно може да бъде спазен, защото в момента не се работи, възможно е удължаването да е повече от година, прогнозира Гагаузов.
Ние искаме да отворим един нов транспортен коридор от Гърция през България и от Никопол през Румъния. Ако бавим изпълнението на проекта, това няма да защити интереса на страната. Да има такъв коридор означава, че по цялото му протежение ще се оживят населените места, да има много по-голям товаропоток и оттам събираните в България такси да се увеличат, допълни той.
Забавянето на строителството не създава опасност да се загубят парите от Евросъюза по програма ФАР-трансгранично сътрудничество. Финансовата помощ обаче има срок и, ако обектът е в този срок, след това ще има и друга помощ, каза министърът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.