Всеки трети по-заможен българин планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това показва проучване на “Мото-Пфое”, вносител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover, проведено от агенция “Прагматика” чрез национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната.
Спрямо последното проучване, проведено през 2008 г., данните са на почти същото равнище, коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването.
"От този дял 24% посочват, че най-вероятно ще изберат нов автомобил, спрямо 35% през 2008 г. Още 18% обаче планират да купят малко употребяван автомобил – до 3 години.
30% пък от планиращите да купят кола възнамеряват автомобилът да е на възраст между 3 и 5 години. Така се оказва, че над 40% от планиращите да купят кола, ще изберат нов автомобил или малко употребяван.
Анализът показва още, че жените продължават да налагат мнението си, когато семейството планира да купи автомобил.
Сред факторите, които в най-голяма степен влияят при избора на автомобил, са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила.
Oще новини за българската икономика четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.